Výrobní družstva spustila internetový obchod a rozešlou katalogy

25. 5. 2010 11:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výrobní družstva zprovoznila vlastní internetový obchod a do českých domácností zároveň rozešlou 400 000 katalogů s nabídkou svého zboží, které si lidé mohou zakoupit na internetu nebo objednat poštou. Informoval o tom první místopředseda Svazu českých a moravských výrobních družstev (SČMVD) Jiří Majer. Do projektu zásilkového a internetového obchodu se zatím zapojilo 39 tuzemských výrobních družstev, která tímto způsobem chtějí zvýšit odbyt svých výrobků.
„Předpokládáme, že náš katalog obdrží zhruba desetina českých domácností,“ uvedl Majer, podle kterého zásilkový katalog bude distribuován jako součást časopisů a některé domácnosti jej obdrží do svých poštovních schránek. Výrobní družstva zacílila na lidi starší 40 let, kteří bydlí v obcích do 30 000 obyvatel a nemají zkušenosti s internetovými obchody.
Výrobní družstva v zásilkovém katalogu a na internetu nabízejí tradiční výrobky, mezi kterými nechybí různé cedníky, formy na pečení, nože, mlýnky, prostěradla, ručníky, hračky, cestovní tašky, mechanické zametače nebo židle. Lidé si budou moci objednat také pozlacenou brož zdobenou českými granáty či vína.
Výrobní družstva do první fáze projektu zatím investovala několik milionů korun, přičemž jeho ekonomickou úspěšnost zaručí nejméně 5000 objednávek. Zhruba 90 procent z nich by měly tvořit klasické objednávky pomocí předtištěného formuláře, šest procent telefonické objednávky a zatím jen čtyři procenta prodejů mají připadnout na internetový obchod.
„Na podzim letošního roku provedeme vyhodnocení celého projektu a v případě osvědčení bude zahájena příprava další katalogové nabídky a vydání podzimní verze katalogu,“ uvedl předseda SČMVD Jan Wiesner. Projekt internetového a zásilkového obchodu výrobní družstva zahájila v době, kdy se potýkají s poklesem odbytu. Obrat členů SČMVD loni kvůli hospodářské krizi klesl o zhruba 18 procent na 14,6 miliardy korun. SČMVD sdružuje 250 výrobních družstev.
Obliba internetového nakupování v posledních letech v Česku rychle roste. Celkem by Češi loni podle dřívějších odhadů mohli utratit v internetových obchodech rekordních 26 až 27 miliard korun. Za rok 2008 odborníci očekávali nárůst na zhruba 22 miliard.
Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.