V návštěvnosti amerických kin vede Iron Man 2

10. 5. 2010 10:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Bezkonkurenčně nejnavštěvovanějším filmem severoamerických kin se o minulém víkendu stal thriller Iron Man 2. Druhý díl komiksové adaptace o alkoholikovi a vynálezci Tonym Starkovi vydělal o premiérovém víkendu podle údajů distributora Paramount Pictures 133,6 milionu dolarů (asi 2,64 miliardy korun). Na druhé místo oproti předchozímu víkendu klesl remake Noční můra v Elm Street s 9,1 milionu dolarů (asi 180 milionů korun), třetí příčku si vybojoval film Jak vycvičit draka s 6,7 milionu dolarů (asi 132,6 milionu korun). Napsala to agentura AP.
Film Iron Man 2 výrazně překonal i kasovní zisk prvního dílu Iron Mana, který vydělal při premiérovém víkendu před dvěma lety 98,6 milionu dolarů (1,95 miliardy korun), a zároveň se stal pátým finančně nejúspěšnějším filmem během prvního víkendu promítání v amerických kinech.
„Je to příběh pro fanoušky i pro celé rodiny. Dokonce vím o lidech, kteří plánovali vzít své matky na tento film u příležitosti Dne matek. To mě opravdu rozesmálo,“ konstatoval viceprezident distribuční společnosti Don Harris.
V zahraničí vydělal Iron Man 2 jen za debutový týden 194 milionů dolarů, celkem si tedy již na konto připsal více než 327 milionů dolarů. Největší úspěch v zahraničí zaznamenal u čínských diváků s 7,3 milionu dolarů.
Ve druhém díle komiksové adaptace Iron Man 2 se alkoholik, vynálezce a superhrdina Tony Stark vyrovnává nejen s tím, že prozradil pravdu o svém alter egu médiím, ale především ho čeká konfrontace s cynickým konkurentem Justinem Hammerem. Bude také muset změřit síly se záporným hrdinou jménem Whiplash, jenž si velice dobře rozumí s elektřinou. Stark však získá několik nečekaných spojenců, včetně ruské superšpionky Černé vdovy.

1. Iron Man 2 133,6 mil. dolarů
2. Noční můra v Elm Street 9,1 mil. dolarů
3. Jak vycvičit draka 6,7 mil. dolarů
4. Date Night (Noční rande) 5,3 mil. dolarů
5. Záložní plán 4,3 mil. dolarů
6. Chlupatá odplata 4 mil. dolarů
7. Souboj titánů 2,3 mil. dolarů
8. Death at a Funeral 2,1 mil. dolarů
9. The Losers 1,8 mil. dolarů
10. Babies 1,5 mil. dolarů

hro kš

——————–

Seznam odkazů:

http://multimedia.ctk.cz/cs/dokument/F201004270191901

http://multimedia.ctk.cz/cs/dokument/F201004230378901

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.