USA prošetřují postavení Applu na trhu s hudbou

27. 5. 2010 10:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americké ministerstvo spravedlnosti prý předběžně prošetřuje, zda Apple nezneužívá dominantní postavení na trhu s digitální hudbou. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na zdroje ze tří společností, které ministerstvo v rámci šetření kontaktovalo.
Podle zdrojů ministerstvo na počátku tohoto měsíce kontaktovalo několik nahrávacích společností a prodejců digitální hudby. Zaměstnanci ministerstva se měli ptát hlavně na povahu trhu s digitální hudbou. Vzhledem k silné pozici iTunes se otázky nevyhnutelně týkaly i Applu a jeho obchodu. „Byla to velmi předběžná konverzace,“ uvedl jeden ze zdrojů.
Časopis Billboard na počátku března uvedl, že Apple využil své dominantní pozice na trhu, aby zabránil nahrávacím společnostem uzavřít s konkurenční firmou Amazon.com exkluzivní dohodu o debutu nových písní na jejích stránkách. Mluvčí Applu, Amazonu i ministerstva se ke zprávě odmítli vyjádřit.
Podnik iTunes firmy Apple má na trhu s digitální hudbou v USA podíl 70 procent. Druhému Amazonu patří necelých deset procent.
Apple a velké nahrávací společnosti – Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group a EMI Group – měly v uplynulých letech spíše smíšené vztahy, ve kterých se střídá láska s nenávistí. Na jedné se Applu připisuje zásluha, že v roce 2003 spuštěním obchodu iTunes poskytl hudebnímu průmyslu velkou podporu. Jeho dominantní postavení, doplněné vysokou oblíbeností přístrojů iPod a iPhone, však vedlo ke středům mezi šéfy nahrávacích společností a generálním ředitelem Applu Stevem Jobsem kvůli široké škále témat, od softwaru na ochranu před kopírováním po stanovování cen.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.