Reklamou u silnic se bude zabývat i nová sněmovna, soudí poslanec

3. 5. 2010 14:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Poslanci už do květnových voleb nestihnou projednat předlohu, podle níž by od dálnic a rychlostních silnic měly zcela zmizet reklamy. Ačkoli autor příslušné novely silničního zákona Libor Ježek (ODS) už nekandiduje, je přesvědčen o tom, že se o věci bude debatovat i v nové sněmovně. Návrh poslanec zdůvodňoval tím, že reklamy mohou rozptylovat pozornost řidiče a vést k nehodám.
Ježek se minulý týden při jednání kontrolního výbor vzdal autorství předlohy a nabídl ji kolegům k volnému využití. Ačkoli ji předložil už koncem minulého roku, sněmovna ji neprojednala ani v prvním čtení. Ježek řekl, že nová sněmovna se bude reklamou u silnic zabývat podle něho téměř stoprocentně, téma se dostane i na jednání kontrolního výboru. Výbor si vyžádal od ministerstva dopravy k billboardům u silnic podklady. Podle některých indicií by mohlo být povolování billboardů korupčním prostředím, uvedl poslanec.
Nyní billboardy nesmějí být na prostranství 250 metrů od dálnic. Reklamy, které tam před uzákoněním tohoto zákazu v roce 2001 už stály, získaly podle poslance vesměs výjimku. Řada z nich ale nemá stále instalována svodidla nebo jinou ochranu.
Novela by znamenala striktní zákaz všech reklamních zařízení v ochranném pásmu dálnic a rychlostních silnic včetně místních. U ostatních silnic by mohly být reklamy, které by si řidiči nemohli splést se značkami a které by je nesměly oslňovat světlem.
Reklamy, které už u dálnic a rychlostních silnic jsou, by musely jejich vlastníci odstranit do roka od doby, kdy by novela začala platit. Pokud by to neudělali, správci silnic by je museli hned zakrýt a potom odstranit na náklady majitele. K tomu měla připomínky vláda; smlouvy na reklamy se mohou uzavírat podle zákona až na pět let a vlastníci nebo provozovatelé reklamy by se mohli dožadovat žalobami náhrady škody. Kabinet proto chtěl roční lhůtu prodloužit.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení