Reklama ve filmu většině vadí, oblíbená není ani v rádiu

18. 5. 2010 15:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Většině lidí vadí reklama umístěná do televizního nebo filmového děje. V průzkumu agentury Mediaresearch 64 procent dotázaných uvedlo, že tento způsob propagace produktů nebo značky v televizi vnímá negativně. Příliš oblíbená není ani rozhlasová reklama. Naopak nejvíce lidé dají na doporučení od někoho ze svého okolí.
Reklamu v rámci televizního děje jednoznačně odmítá 27 procent diváků, naopak šest procent ji vítá. Product placement, jak se tento druh propagace nazývá, ve filmech negativně hodnotí 62 procent diváků, zcela proti němu je 29 procent lidí. Naopak pět procent je rádo, když se placená reklama ve filmech vyskytuje.
Výzkumu pomocí elektronického dotazníku se počátkem května zúčastnilo 508 osob, které tak podle agentury reprezentovaly více než pět milionů internetových uživatelů.
Relativně s nejmenším nadšením lidé přijímají rozhlasovou reklamu. Pouze osm procent lidí rádo poslouchá reklamu v rádiu a stejná část posluchačů ji rozhodně slyšet nechce. Přesto však ji dalších 47 procent lidí vnímá spíše pozitivně.
Největší skupina odpůrců, celkem 89 procent lidí, kritizuje reklamní spoty vložené do televizních pořadů nebo do videa na internetu, přičemž 48 procent lidí je rozhodně nesnáší. Pouze dvě procenta dotázaných odpověděla, že takové spoty vnímá určitě pozitivně.
Podle studie lidé ze všech druhů reklamy nejochotněji přijímají rady ze svého okolí. Doporučení od přítele, známého či rodiny na určitou značku, produkt nebo službu vnímá 51 procent lidí jednoznačně pozitivně, zatímco dalších 44 procent lidí přijímá takové doporučení spíše pozitivně.
Umisťování placené reklamy do děje videoher vadí téměř 70 procentům dotázaných, jen o něco menší nelibost vyvolává reklama začleněná do videonahrávek na internetu. Mnohem lépe pak lidé přijímají reklamní bannery na internetu, kde plošnou internetovou reklama příznivě přijímá 49 procent lidí, naopak rozhodně nepřijatelná je pro jedenáct procent lidí.
Reklamu do e-mailové schránky, povolenou příjemcem, podle průzkumu přijímá kladně celkem 79 procent lidí; stejně je tomu u propagace na autobusových zastávkách a v dopravních prostředcích. Téměř dvěma třetinám dotázaných rovněž nevadí letáky vkládané do poštovních schránek, zatímco 16 procent příjemců je vyhledává na rozdíl od více než desetiny lidí, kterým reklama ve schránkách rozhodně vadí.
Reklama v kinech před promítáním filmu nevadí 54 procentem diváků, deset procent návštěvníků kin se na ni dokonce rádo dívá. Naproti tomu jedenáct procent diváků reklamní spoty v kinech rozhodně nesnáší.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.