Obchodníci: Prodej květin na Den matek předčí Valentýna i MDŽ

7. 5. 2010 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Svátek Den matek, který byl obnoven po listopadové revoluci a každoročně připadá na druhou květnovou neděli, už v Česku pevně zapustil kořeny a například z pohledu množství prodaných květin jasně vítězí nad svátkem zamilovaných Valentýnem i Mezinárodním dnem žen. Krátce před Dnem matek jdou v květinářstvích a obchodech nejvíce na odbyt růže či různé sladkosti, jejichž darováním synové a dcery vyjadřují dík svým matkám za jejich péči.
„Prodej květin je na Den matek výrazně vyšší než na Valentýna či MDŽ,“ sdělila dnes ČTK tajemnice Svazu květinářů a floristů ČR Jana Ischiová. Češi podle ní na Den matek nakupují především růže, do popředí zájmu se ale v posledních letech dostávají i hrnkové květiny.
Její slova potvrzuje mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Lukáš Hora. „Prodej květin v těchto dnech roste o více jak 30 procent. V posledních letech se však zvyšuje zájem o květiny v květináčích. Proto jsme také nově zařadili sortiment hrnkových květin do nabídky našich supermarketů,“ uvedl Hora.
Jak prodej květin a dárků na Den matek dopadne, ovšem letos obchodníci očekávají s napětím. „Náš obor totiž letos zasáhla krize a letošní Valentýn byl doslova propadák,“ podotkla Ischiová. Některé prodejny proto nabízejí slevu na květiny, aby povzbudily poptávku. „V hypermarketech nyní nově nabízíme kytici 15 růží se slevou 25 procent,“ podotkl Hora. Zvýhodněnou sváteční nabídku zařadily také hypermarkety Globus.
Synové a dcery svým matkám nekupují jako výraz díku pouze květiny, ale obchodníci nyní hlásí také vyšší prodej cukrovinek, čokolád a zejména likérů. „Například likérů se prodává o více jak 30 procent více oproti běžným dnům. Tento trend jsme proto letos zohlednili i v naší nabídce a pro zákazníky připravili speciální akci. Při nákupu likéru dostanou v hypermarketech Albert kytici růží zdarma,“ doplnil Hora.
Mluvčí sítě hypermarketů Globus Boris Malý upozornil, že Den matek není pouze o květinách, vínu či sladkostech. „V našich prodejnách pozorujeme nový trend, že lidé na Den matek stále častěji nakupují kosmetiku,“ řekl ČTK Malý.
Podle internetové encyklopedie Wikipedie se Svátek matek poprvé slavil v USA na začátku 20. století. Podle některých zdrojů ale má své kořeny již ve starověkém Řecku či v anglické tradici oslav Mateřské neděle ze 16. století. V Československu se tradice oslav tohoto dne započala díky dceři prvního československého prezidenta Alici Masarykové v období první republiky, po druhé světové válce ale Svátek matek nahradil Mezinárodní den žen. Výjimečně byl připomenut v roce 1968, obnoven byl ale až v roce 1990.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení