Největší drogistické řetězce loni utržily rekordních 14,3 mld. Kč

31. 5. 2010 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi utrácejí stále více peněz ve specializovaných drogistických prodejnách. Tržby čtyř největších drogistických řetězců loni vzrostly meziročně o 600 milionů korun ze 13,7 miliardy korun v roce 2008 na rekordních 14,3 miliardy korun. Tempo růstu jejich tržeb bylo ale nižší, jelikož v roce 2008 se zvýšily o 1,8 miliardy korun. Vyplývá to z žebříčku 50 největších obchodníků, který sestavila společnost Incoma GfK a časopis Moderní obchod. Nejvyšší tržby (4,9 miliardy korun) loni vykázala síť 180 prodejen dm drogerie markt. Druhá pozice patřila s odhadovanými tržbami 4,5 miliardy korun společnosti p.k.Solvent, která má 180 drogerií Family. Třetí místo obsadil drogistický řetězec Rossmann (2,6 miliardy korun, 109 prodejen) a čtvrtý post připadl 170 drogeriím Schlecker (2,3 miliardy korun). Drogistické řetězce sice v posledních letech vykazují rostoucí tržby, některým z nich ale loni klesl zisk. Například společnost Schlecker loni snížila čistý zisk meziročně o 87 procent z 46,3 milionu korun v roce 2008 na šest milionů Kč. Zisk dm drogerií v hospodářském roce 2009 do loňského září klesl ze 116,7 milionu korun v roce předchozím na 72,8 milionu korun. Obliba specializovaných drogerií v posledních letech u českých zákazníků roste. Zatímco v roce 1998 je při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 26 procent, tak předloni to bylo již 39 procent.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.