Jan Kraus končí v České televizi

26. 5. 2010 13:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Herec a moderátor Jan Kraus končí v České televizi se svým pořadem Uvolněte se, prosím. Uvedl to server idnes.cz. „Nemohu pracovat pro televizi, která dlouhodobě vystupuje jako můj nepřítel,“ citoval Krause.
Mluvčí ČT Ladislav Šticha ČTK řekl, že televize nabízela Krausovi v těchto dnech smlouvu na druhé pololetí tohoto roku, moderátor se ale rozhodl ve spolupráci nepokračovat.
Krausovi končila smlouva na první pololetí a ČT mu podle Štichy nabídla její prodloužení za stejných podmínek. Kraus se ale oproti dřívějšku nezúčastnil osobně žádných jednání a zaslal pouze řediteli výroby mail s tím, že v pořadu nebude pokračovat, uvedl mluvčí.
Kraus měl kvůli své talk show několikrát s vedením televize spory. Kvůli nim podle svých slov dokonce loni na podzim rezignoval na funkci předsedy Českého filmového a televizního svazu (FITES). Obával se toho, že by se tyto spory mohly přenášet i na FITES.
Kraus se krátce předtím dostal do sporů s Radou České televize kvůli dílu, ve kterém byla hostem zpěvačka Helena Vondráčková. Tu Kraus nechal podle radního Josefa Pavlaty bez přerušení mluvit o jejím sporu se zpěvačkou Martou Kubišovou, aniž by dal kvůli vyváženosti prostor k vyjádření druhé straně.
Proti tomu se Kraus v několika médiích ohradil s tím, že Uvolněte se, prosím není zpravodajský ani publicistický pořad. V srpnu si zase Kraus stěžoval, že ČT nechce reprízovat z politických důvodů díl s poslankyní zelených Kateřinou Jacques, kde ji zaskočila otázka, co je to biomasa.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.