Hobbymarkety loni poprvé vykázaly pokles celkových tržeb

21. 5. 2010 12:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi v roce 2009 kvůli hospodářské krizi méně utráceli v hobbymarketech. Pět největších tuzemských hobbymarketových řetězců totiž loni poprvé po několika růstových letech vykázalo pokles celkových tržeb, které se meziročně snížily o 2,2 miliardy korun na 27,6 miliardy korun. V roce 2008 se přitom tržby pětice největších sítí prodejen se zbožím pro dům, dílnu a zahradu zvýšily meziročně o 4,5 miliardy korun. Vyplývá to z žebříčku 50 největších obchodníků za rok 2009, který zveřejnila společnost Incoma GfK a časopis Moderní obchod.
První místo na loňském žebříčku největších hobbymarketů obhájila společnost OBI, jejíž 29 prodejen zvýšilo tržby z 8,5 miliardy korun v roce 2008 na 9,2 miliardy korun. Druhá byla síť hobbymarketů Hornbach-Baumarkt, která ale loni vykázala pokles tržeb z předloňských 6,8 miliardy korun na 6,4 miliardy korun. Třetí byla firma Baumax, jejíž tržby klesly z 8,5 miliardy korun v roce 2008 na 6,1 miliardy korun. Čtvrté místo připadlo společnosti Mountfield (3,4 miliardy korun) a páté řetězci Bauhaus (2,5 miliardy korun).
Loňský pokles celkových tržeb pěti největších řetězců hobbymarketů tak nepotvrdil dřívější optimistické předpoklady některých obchodníků, že hobbymarkety budou těžit z hospodářské krize. Češi totiž podle expertů odkládají nákup nových věcí na lepší časy a raději opravují ty starší, které ještě mohou dobře sloužit.
Počet hobbymarketů se loni v Česku zvýšil ze 113 v roce 2008 na 119. Obliba hobbymarketů v ČR roste a pravidelně v nich nakupuje více než polovina českých kutilů a zahrádkářů. Obchodníci mají zpravidla obsazena velká města a nyní se svými hobbymarkety míří i do menších obcí s několika desítkami tisíc obyvatel.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.