Gartner: Celosvětový prodej PC letos vzroste o 22 %

27. 5. 2010 10:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Celosvětový prodej osobních počítačů letos vzroste o 22 procent na 376,6 milionu PC. V Česku by se měl zvýšit o čtvrtinu až na 1,4 milionu. Prodejci počítačů letos globálně utrží 245.4 miliardy dolarů, což je o 12 procent více, než v roce 2009. Uvedla to analytická firma Gartner.
Světový prodej potáhne poptávka rezidentních uživatelů, která má vzrůst o 29,5 procenta, naopak nákupy firem porostou jen o 13,1 procenta.
„Poptávka po PC v segmentu domácností pokračuje v posilování, přestože vývoj světové ekonomiky zůstává nejistý. Spotřebitelé nyní pohlíží na počítač jako na nezbytnost více než jako na luxusní zboží,“ uvedl analytik Ranjit Atwal.
V růstu by měl letos pokračovat i segment tzv. mini notebooků. Bude ale vykazovat známky zpomalení. Gartner letos očekává růst prodeje o 30 procent na 41,8 milionu kusů.
Více než polovina PC se prodá na trzích v západní Evropě, Číně a USA. Region Evropy, Blízkého východu a Afriky ale podle výsledků z prvního čtvrtletí zatím za ostatními trhy zaostává.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.