Do programu Česká kvalita byly přibrány tři značky

20. 5. 2010 15:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Do programu Česká kvalita, který auditem ověřuje kvalitu značek nebo služeb, byly přijaty další tři značky. Jsou jimi Práce postižených, Osvědčeno pro stavbu a Q21 – prodejna 21. století. Oznámila to dnes Rada kvality České republiky a Řídící výbor programu Česká kvalita.
Značky musí splňovat několik podmínek, například základní kvalitativní ukazatele ověřuje třetí, nezávislá strana. Dalším z důležitých společných pravidel všech značek, přijatých do programu, je rovněž ověřená způsobilost výrobce či poskytovatele služby k dlouhodobému dodržování stability procesů. Pravidelně se tak například musí ověřovat přidělení značky jednotlivým jejím držitelům. Musí být také sledována spokojenost zákazníků s výrobkem nebo službou firmy, která má značku přidělenu. „Inspirovali jsme se v zahraničí a vytvořili jsme systém, do kterého se může přihlásit každá značka,“ sdělil místopředseda rady kvality Zdeněk Vorlíček.
„Naše značka má za cíl zviditelnit kvalitní a konkurenceschopnou práci osob s nejrůznějším zdravotním postižením,“ uvedla předsedkyně správní rady Nadačního fondu pro zaměstnávání osob se zdravotním postižením Lenka Kohoutová při představení značky Práce postižených. Lidé si na základě značky mohou vybrat výrobek nebo službu, kterou hledají, a současně podpořit firmy, které zdravotně postižené zaměstnávají. Firmy musí prokázat, že se na zhotovení výrobku nebo služby zdravotně postižení ze 75 procent podíleli, a do práce tak skutečně docházeli.
„Naší snahou je vyzkoušet výrobek, který stavbaři potřebují, aby měli jistotu, že když ho použijí při stavbě, bude plně sloužit po celou dobu své uvedené životnosti,“ řekl předseda Svazu zkušeben pro výstavbu Petr Kučera při představení značky Osvědčeno pro stavbu. Běžný stavebník totiž podle něj nemá možnost posoudit, jak kvalitní je stavební materiál, který byl ke stavbě použit. Ochranná značka tak má osvědčit, že výrobek je vhodný pro stavby v České republice. Za značkou stojí například i ministerstvo pro místní rozvoj, ministerstvo průmyslu a obchodu či Hospodářská komora.
Značka Q21 – prodejna 21. století je určena pro maloobchodní prodejny. Značka umožní zákazníkovi orientovat se v kvalitě služeb prodejny, řekl Marek Juračka, předseda sdružení Q21, které bude ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR a Sdružením obrany spotřebitelů značku udělovat. Až do nynějška podle něj neměly maloobchodní prodejny možnost nechat se ohodnotit. Přihlásit se mohou malé prodejny, ale i celé sítě, vždy však značka bude přidělena jednotlivé konkrétní prodejně.
Garantem programu Česká kvalita je Řídící výbor složený ze zástupců spotřebitelských organizací, Hospodářské komory, orgánů státní správy, Rady kvality ČR a České společnosti pro jakost. Funguje do roku 2002. Zařazeno do něj bylo již 19 značek. Kromě již zmíněných to jsou například Czech Made, Ekologicky šetrný výrobek/služba, ESČ či Pečeť jakosti.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.