Francouzský maloobchodní gigant Carrefour usiluje o expanzi na rychle rostoucích trzích v Číně a Indii. Mohl by se naopak stáhnout z některých jiných zemí, v nichž nemá vedoucí pozici na trhu. Uvedl to generální ředitel společnosti Lars Olofsson na výroční valné hromadě.
Firma se podle Olofssona pustila do hledání partnera v Indii, kterého by měla představit během několika měsíců. Ráda by rovněž urychlila svůj růst v Číně, v blízké budoucnosti však v této zemi nechystá žádnou větší akvizici, napsala agentura Reuters.
Carrefour je druhým největším maloobchodním prodejcem na světě po americkém konkurentovi Wal-Mart Stores. Globální ekonomická situace podle Olofssona zůstává nejistá, a to zejména v Evropě. Firma proto hodlá zůstat opatrná a soustředit se na realizaci tříletého reorganizačního plánu, jenž zahrnuje dosažení úspory 3,1 miliardy eur (80 miliard Kč) do roku 2012.
Carrefour má více než 15 000 obchodů v 31 zemích světa a zaměstnává přes 500 000 lidí. V České republice firma podnikala od roku 1999, ze země odešla v roce 2005 a prodala své obchody konkurenčnímu Tesku.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).