Upoutávka na Chorvatsko se změní, premiérce se zdála sexistická

16. 4. 2010 08:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Z oficiální reklamy vábící cizince k návštěvě Chorvatska, kterou již odvysílaly například televize CNN či Eurosport, bude vystřižen záběr ženského pozadí v plavkách. Chorvatská premiérka Jadranka Kosorová totiž označila svůdné křivky za sexistické, s jejím názorem souhlasí také ženské aktivistky. Dnes o tom na svém webu informoval list Croatian Times.
Chorvatský ministr turistiky Damir Bajs a ředitel státního úřadu pro cestovní ruch Niko Bulić úpravu reklamy schválili pět dní po připomínce Kosorové. Zatím ale není jasné, co sporný záběr nahradí. Bajš a Bulić přitom nechali rozhodnutí o oficiální upoutávce na marketingových specialistech, nicméně dodali, že názor Kosorové a řady ženských organizací je velmi důležitý.
Zpravodajský server dalje.com v komentáři uvedl, že největším problémem chorvatského turistického průmyslu nejsou podle Kosorové vysoké ceny hotelů, které poskytují slevy jen na nabídky na poslední chvíli, ale pěkný ženský zadek. Podle serveru naopak turismus v zemi postrádá nápady, cenovou pružnost a rozvojovou vizi.
Pro Chorvatsko je nejdůležitějším ekonomickým odvětvím právě turismus. Nízká návštěvnost se může výrazně promítnout do hospodářských výsledků. Chorvatsko patří mezi nejoblíbenější turistické cíle českých občanů. Dovolenou tam každoročně tráví přes 600 000 Čechů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení