Stavebních veletrhů v Brně se zúčastní 1100 firem

12. 4. 2010 13:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Úspory energií a cesty, jak financovat své projekty, to budou letos v době globální hospodářské krize hlavní témata nadcházejících stavebních veletrhů IBF a SHK Brno a nábytkářského veletrhu Mobitex. Letos se trojlístku zúčastní asi 1100 firem, což je méně než loni. Pořadatelé z Veletrhů Brno očekávají návštěvnost asi 80 000 až 100 000 lidí, řekla ředitelka veletrhu Jana Ostrá.
„Veletrhy odrážejí situaci v ekonomice, není možné se tvářit, že firmy všude kolem mají problémy a u nás počet vystavovatelů roste,“ uvedla Ostrá. „Zaznamenali jsme menší počet firem. Na druhou stranu se více připravují a dbají, aby jejich účast byla efektivní,“ dodala.
Veletrhy IBF, SHK Brno a Mobitex se letos společně konají poprvé. Akce IBF a SHK Brno se loni uskutečnily společně s veletrhem investičních příležitostí Urbis Invest. Celkem se včetně Národního stavebního centra EDEN představilo 1300 firem z 21 zemí. Na brněnské výstaviště loni zamířilo 80 500 lidí. O rok dříve to bylo 95 000 lidí. Mobitexu se loni zúčastnilo 219 firem z osmi zemí. Veletrh se konal společně s veletrhem Prodítě a výstavou Rybaření a navštívilo je přes 60 000 lidí.
„Stavebnictví letos neřeší jak a s kým stavět, ale získání financí. To se promítne do různých debat, ale i v expozicích,“ míní Ostrá. „Hlavními tématy jsou úspory energií, problematika financování a PPP (Public Private Partnership) projektů a také poradenská centra,“ dodala.
Organizátoři si podle svých slov uvědomují, v jaké hospodářské situaci se letošní ročník koná. Podle nedávného odhadu poradenské firmy KPMG by mělo letos české stavebnictví klesnout o tři procenta, uvedli.
Podle odhadů Svazu podnikatelů ve stavebnictví (SPS) bude pokles ještě o dvě procenta vyšší. Výkon tuzemského stavebnictví v běžných cenách bude podle SPS balancovat na hraně 500 miliard korun. V roce 2009 se hodnota stavební výroby v Česku snížila na 534 miliard korun. Byl to první pokles od roku 2000.
„Prognóza SPS pro letošní rok je pokles objemu investiční výstavby o přibližně pět procent, takže roční objem by neměl propadnout pod 500 miliard korun,“ řekl nedávno ČTK generální ředitel svazu Miloslav Mašek.
V únoru stavební produkce v Česku podle nejnovějších čísel Českého statistického úřadu klesla ve stálých cenách meziročně o 23,6 procenta po lednovém poklesu o 25,6 procenta. Pozemní stavitelství, do kterého patří hlavně výstavba budov, v únoru meziročně snížilo výkon o 29,5 procenta, inženýrské stavitelství kleslo o 5,5 procenta.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.