Reklamní tvůrci se do Duhové kuličky mohou hlásit do května

8. 4. 2010 14:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Přípravy osmého ročníku mezinárodního festivalu reklamy Duhová kulička 2010 jsou v plném proudu. Kreativní přehlídka společně s konferencí na společensky zodpovědná témata se ve Zlíně koná 2. a 3. června. Agentury a zadavatelé reklam své příspěvky do soutěžní části festivalu mohou přihlašovat na www.duhovakulicka.cz do 1. května 2010. ČTK to dnes řekla manažerka „kuličky“ Nela Fišerová.
Duhová kulička je součástí doprovodného programu Mezinárodního festivalu pro děti a mládež, který bude ve Zlíně od 30. května do 6. června. Unikátní projekt se v hodnocení reklam nesoustředí pouze na stránku kreativní, ale také na etický rozměr reklamních děl. Tomu odpovídá i složení mezinárodní poroty, v níž zasednou nejen komunikační profesionálové, ale také zástupci médií, psychologů, akademických pracovníků, odborníků na sociální vědu a zástupci samoregulačních orgánů. Letošním mottem festivalu „kuličky“ je „Etika je tím, co odděluje dobrou reklamu od špatné, a kreativita tím, co odlišuje výbornou reklamu od dobré“.
V loňském roce odborná porota Duhové kuličky hodnotila rekordních 113 reklamních spotů. Z tohoskoro dvě desítky byly ze zahraničí. Poprvé se totiž organizátoři nezaměřili pouze na dětskou reklamu; tvůrci mohli zaslat jakékoli své nejlepší práce. Dodržet však museli etický a morální kodex.
„V případě, že se porota rozhodne udělit cenu Grand Prix, postupuje tato reklama automaticky do hlavní soutěže na festivalu Golden Drum (ve slovinské Portoroži), který patří mezi nejvýznamnější reklamní soutěže vůbec,“ doplnila Fišerová.
Jednorázový manipulační poplatek pro přihlášení díla je 4400 korun. Stejně jako v předchozích letech je soutěž rozdělena do několika kategorií. Jsou to televizní spoty, tisková reklama, nová média, out of home reklama a sociální a nekomerční reklama.
Speciální kategorií je Young Marbles. Určená je studentům mediálních oborů v České republice a na Slovensku. Ti mohou přihlásit návrh kampaně, který na zadané téma vypracují. I vítěz Young Marbles postupuje automaticky na festival Golden Drum, obdrží také věcné ceny.
Nedílnou částí festivalu je odborná konference, která se letos bude zaobírat tématy mediální výchovy, „zeleného marketingu“ a politického marketingu. „Vzhledem k tomu, že se letošní Duhová kulička uskuteční týden po volbách do Poslanecké sněmovny ČR, budou se na konferenci mimo jiné rozebírat i aktuální politické kampaně českých politických stran,“ podotkla Fišerová.
Konference je určena zejména odborné veřejnosti – marketingovým pracovníkům či zaměstnancům agentur a pedagogům, kteří se zabývají mediální výchovou. Přednášet na ní budou přední čeští a světoví odborníci.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.