Rádio Dálnice začalo vysílat

6. 4. 2010 08:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

O víkendu začalo vysílat první specializované dálniční rádio v Česku. Nové Rádio Dálnice lze zatím naladit na Vysočině na frekvenci 99,4 MHz. Stanice postupně pokryje velkou část českých dálnic, na přípravě dalších kmitočtů zatím pracuje, informovala projektová ředitelka Rádia Dálnice Michaela Volná.
„K myšlence specializovaného dopravního rádia nás vedly časté a mnohdy tragické nehody na českých dálnicích následované zácpami a kolonami opětovně zvyšujícími riziko dalších kolizí a s tím spojená potřeba univerzálního, snadno dostupného komunikačního kanálu, prostřednictvím kterého by řidiči získávali důležité informace přímo za volantem a mohli tak včas reagovat,“ uvedla Volná.
Dopravní zpravodajství ve svém vysílání nabízí řada celoplošných i lokálních rozhlasových stanic, například Český rozhlas řidičům poskytuje informace o situaci na silnicích prostřednictvím Zelené vlny.
Rádio Dálnice nabídne vícejazyčné dopravní zpravodajství, stručné všeobecné zprávy a tematické pořady zaměřené na motoristy. Hrát bude lehčí rock, pop a country od 60. let minulého století po současnost. Hlavní reklamní kampaň prostřednictvím billboardů chce stanice spustit po uvolnění reklamních ploch po parlamentních volbách.
Rádio Dálnice, které bude spolupracovat s Jednotným systémem dopravních informací, si budou moci řidiči časem naladit v sedmi krajích. Zpočátku bude pokrývat trasu z Rozvadova přes Prahu do Olomouce, tedy dálnice D5 a D1, a některé kratší úseky a přivaděče v celkové délce přes 500 kilometrů.
Právě rozhlasový přijímač je podle průzkumu Ústředního automotoklubu nejefektivnějším zdrojem informací pro motoristy na cestách. Naopak nejméně motoristé využívají informace ze světelných tabulí.
Licenci dostalo dálniční rádio na konci roku 2008 a loni na podzim mohlo síť kolem dálnice doplnit dalšími 23 dokrývacími kmitočty. V příštím roce počítá s dalším rozšiřováním pokrývaného území.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.