Programová konference ČRo navrhla dvě nové koncepce vysílání

8. 4. 2010 09:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Programová konference Českého rozhlasu, která se konala koncem března v Poděbradech, navrhla dva nové koncepty vysílání celoplošných stanic rozhlasu. ČRo to uvedl na dnešní tiskové konferenci s tím, že zformulovaná doporučení budou předložena příštímu vedení rozhlasu.
První variantu by tvořily tři celoplošné stanice, jejichž formáty by se nepřekrývaly. Tuto trojici by tvořily ČRo 1 – Radiožurnál, ČRo 2 – Praha a ČRo 3 – Vltava. První stanice by poskytovala informační služby, druhá by měla sociální, komunikační a vzdělávací funkci, třetí by uspokojovala kulturní potřeby posluchačů. Tyto stanice by měla doplnit jedna stanice mluveného slova vysílající na středních vlnách a jedna stanice pro mladé využívající pozemní digitální vysílání a internet. „Model dramaticky nemění dnešní stav, čistí však formáty stanic a zamezuje překryvům,“ uvedl ČRo.
Druhou variantu by tvořil model postavený na jedné plnoformátové stanici zaměřené na co nejširší okruh posluchačů. Tou by byl ČRo 1, jehož vysílání by doplňovala jedna zpravodajská stanice mluveného slova a jedna kulturní stanice. Základem pro zpravodajství by byly nynější stanice ČRo 6, Rádio Česko a Leonardo, kulturní funkci by měl plnit ČRo 3, jehož vysílání by měly obohatit vzdělávací pořady. Tuto konstrukci by doplnila jedna stanice pro mladé a síť regionálních stanic s výrazněji koordinovaným obsahem. „Tento koncept proměňuje formát všech stanic a rozpouští obsah dnešního ČRo 2 do přeformátovaných stanic a regionů,“ uvedl ČRo.
V souvislosti s druhou variantou se na programové konferenci diskutovalo o vzniku takzvaných programových center. Za nejefektivnější byl nakonec zvolen smíšený model. „Ty formáty, které budou sdíleny v nově definovaných stanicích, by měly být obhospodařovány jedním centrem kvůli koordinaci a úsporám,“ uvedl programový ředitel ČRo Lukáš Hurník.
Podle účastníků konference by se mělo pracovat na testování značky ČRo 5 jako zastřešujícího projektu pro regionální studia a v případě pozitivních výsledků testu by se měla realizovat jejich společná marketingová strategie. Letos na podzim plánuje ČRo spustit nové webové stránky s novým obsahovým členěním a novou navigací.
Programová konference ČRo se naposledy konala před více než deseti lety tehdy ještě za vedení Vlastimila Ježka. Letos začátkem května se uskuteční marketingová konference ČRo. Po ní by měl ČRo zveřejnit i to, jaké by měly být náklady na realizaci nových vysílacích konceptů, které byly navrženy na programové konferenci.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.