Princ rodiny Saúdú vystoupil v reklamě na mobily

20. 4. 2010 09:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Účast králova vnuka v televizní reklamě pozvedla v konzervativní Saúdské Arábii mnohá obočí. Ale mnozí si také uvědomili, že poměry v klanu Saúdú se pomalu mění, napsala agentura Reuters.
Když se princ Abdalláh bin Mutib objevil v reklamě druhého největšího mobilního operátora v zemi Mobily, začali diplomaté i obyčejní Saúdští Arabové okamžitě debatovat o tom, co to znamená pro absolutní monarchii, známou uzavřeností v otázce rodinných záležitostí. „Proč princ vystoupil v reklamě? A proč zrovna králův vnuk, a ne někdo jiný?“ přemítal jeden ze západních diplomatů.
Princ je profesionální žokej a jeho smlouva s Mobily je jedním z příkladů diskrétních změn. Několik tisíc princů klanu jsou potomci zakladatele království krále Abdal Azíze, který zemřel v roce 1953.
Reklama a princova přítomnost v ní dle odborníků ukazuje, že se rodina pozvolna mění. Je sice stále větší, ale zároveň také věkově mladší.
„Sbližují se s veřejností. Mladých princů je víc než patriarchů. Zapojují se do podnikání i do dobročinnosti. Stávají se součástí saúdskoarabské elity,“ řekl agentuře Reuters nejmenovaný analytik.
Nynější král Abdalláh slíbil politické i ekonomické reformy v zemi, která je největším vývozcem ropy. Nejblíže reformě byl v roce 2006, kdy vznikla královská komise, jejímž úkolem je jmenovat korunní prince i krále.
Většina princů pobírá renty pocházející ze státního rozpočtu. Když byl nynější král ještě korunním princem, snažil se tyto prebendy zredukovat. Mnoho z princů končí ve vysokých vládních nebo armádních pozicích, další podnikají.
V inkriminovaném reklamním šotu kamera zabírá prince i s jeho koněm a pak oba při přeskoku přes překážku v plamenech. „Díky své vášnivé touze po úspěchu razíme cestu. Takoví jsme u nás v Mobily,“ říká v klipu hlas podbarvující záběry.
Viceprezident pro komunikaci Hamúd Ghobajní řekl, že jeho společnost Mobily princi nabídla sponzorování jakožto úspěšnému jezdci, ale neočekávala, že návrh přijme. „Saúdský princ se v televizní reklamě objevil vůbec poprvé. Nezaplatili jsme mu za to a nepožádali ho o účast proto, že je princ. Než jsme se obrátili na královskou výsost, zaplatili jsme několika sportovním svazům a školám,“ řekl Ghobajní. Podobně jako princ odmítl i on sponzorskou smlouvu s královým vnukem komentovat.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.