Pivovar Černá Hora součástí skupiny K Brewery

1. 4. 2010 10:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pivovar v Černé Hoře na Blanensku je ode dneška součástí pivovarnické skupiny K Brewery. Podíl v něm měla už od roku 2007. Nový majitel zachová tradiční výrobní postup, změny v sortimentu nejsou v dohledné době na pořadu dne, řekl ČTK předseda představenstva K Brewery Group Zdeněk Radil. V současné době K Brewery vlastní pivovary v Jihlavě, Protivíně, Vysokém Chlumci, Klášteře Hradišti nad Jizerou, Hlinsku v Čechách a Uherském Brodě.
„Černá Hora byla vůbec prvním pivovarem, v němž jsme získali podíl. Pivo se zde vařilo už v roce 1298, a jde tedy o nejstarší pivovar skupiny,“ řekl Radil s tím, že se skupina zavazuje navázat na činnost předchozího vlastníka Jiřího Fuska, který stojí v čele Českého svazu malých nezávislých pivovarů.
„Rozhodně máme zájem na spolupráci navázat i na poli sportu a kultury,“ řekl ČTK nový obchodní ředitel pivovaru Bořivoj Bartoněk. Černá Hora tak hodlá pokračovat ve většině svých aktivit včetně sponzoringu mladých a nadějných sportovců nebo pořádání tradičních pivovarských dnů.
Černohorský pivovar patří s jednoprocentním podílem na českém trhu k největším z malých pivovarů v ČR. V roce 2008 dodal na trh přes 160.000 hektolitrů piva. Loni od ledna do srpna i v době ekonomické krize prodal 115.000 hektolitrů piva, což je meziročně stejně jako od ledna do srpna 2008. Tržby se loni do srpna zvýšily o 4,2 procenta na 186 milionů korun.
Skupina K Brewery loni zvýšila prodej piva o sedm procent na 850.000 hektolitrů. Firma se zhruba 450 zaměstnanci se soustřeďuje na vaření klasických českých piv tradiční technologií.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.