Nokia nabídne službu stahování hudby na čínském trhu

8. 4. 2010 14:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Finský výrobce mobilních telefonů Nokia nabídne v Číně stahování hudby na mobilní telefony a do počítačů. Nabídkou stahování hudby na rozvíjejících se trzích chce Nokia posílit svoji službu v boji s konkurenčním obchodem iTunes firmy Apple. Čína má největší počet uživatelů mobilních telefonů na světě.
Nokia nabídne ke stažení skladby od velkých nahrávacích společností i od nezávislých firem. V začátcích bude tato služba k dispozici v Číně u osmi modelů telefonů v ceně od 140 eur (3530 Kč).
Nokia představila službu Comes with Music koncem roku 2008 v Británii. Ta měla posloužit jako testovací trh pro novou službu. Nedočkala se však příliš velké podpory od operátorů a velký zájem nebyl ani u zákazníků. Na počátku tohoto roku ředitel divize služeb Nokie Niklas Savander uvedl, že firma se soustředí s nabídkou hlavně na rozvíjející se trhy.
Čína má více než 700 milionů uživatelů mobilních telefonů, a je tak největším mobilním trhem světa. Rozšířené pirátství však omezuje příjmy velkých hudebních a filmových firem na zdejším trhu.
Nokia uvedla, že součástí její služby v Číně nebude software DRM, který omezuje sdílení skladeb mezi různými přístroji. Nokia omezovala použití služby na jiných trzích pouze na jeden počítač a jeden telefon, v Číně však toto omezení nebude platit, napsala agentura Reuters.
Služba Nokia Comes with Music umožňuje zákazníkům za paušální poplatek stahovat po dobu 12 měsíců do svého telefonu a počítače hudební skladby. Stahování není omezeno počtem a uživatelé si mohou nechat v telefonu veškerou hudbu, kterou si stáhli, i po uplynutí doby, na kterou si službu předplatili.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení