Microsoft: Z Česka pochází procento světového spamu

30. 4. 2010 09:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nevyžádaná pošta rozesílaná ze serverů v Česku tvoří více než jedno procento celosvětově rozesílaného spamu. Prvenství patří USA, ve kterých má původ 27 procent odhalené nevyžádané pošty. Vyplývá to ze zprávy Security Intelligence Report společnosti Microsoft.
Přibližně půl procenta všech webových serverů v České republice s doménou .cz obsahuje odkazy na škodlivý software, který se na ně dostává například prostřednictvím výměnné reklamy.
Na každých tisíc kontrol počítačů připadá v Česku 4,1 napadených PC, zatímco v celosvětovém průměru je napadených v průměru 0,7 procenta počítačů. Ve srovnání s vyspělými zeměmi, jako je Německo nebo Finsko, však úroveň zabezpečení počítačů v Česku pokulhává.
Podle zprávy nejsou podnikové sítě dostatečně chráněné před internetovými červy, zatímco domácí uživatelé častěji čelí potenciálně nežádoucím programům a internetovým podvodům.
Pokračuje také šíření útoků pomocí předem sestavených sad nástrojů, které umožňují spustit internetový útok a úspěšné napadení cizího počítače i lidem bez technických znalostí. Sady mají formu komerčního softwaru a jejich tvůrci své produkty pravidelně aktualizují a zdokonalují tak, aby se co nejlépe dokázali vyhnout odhalení ze strany bezpečnostních aplikací.
Činnost internetových zločinců je podle získaných dat stále více motivovaná finančním ziskem. „Profesionalizace internetového zločinu je problém, kterému čelí všichni uživatelé počítačů bez ohledu na operační systém nebo používaný prohlížeč. Pro zajištění bezpečnosti je nutné nejen používat ověřený bezpečnostní software, který je dostupný i zdarma, ale hlavně pravidelně instalovat všechny dostupné aktualizace operačního systému i používaných aplikací,“ uvedl produktový manažer Microsoftu Lukáš Křovák.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.