Media Tenor zkoumal vliv ekonomických analytiků

23. 4. 2010 12:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Medializovaná ekonomická témata v průběhu roku 2009 určovali zejména ekonomičtí experti. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla společnost Media Tenor. Pokud novináři v roce 2009 potřebovali citaci k makroekonomické tematice, v téměř polovině případů se obraceli na ekonomické analytiky. Experti finančního sektoru se tak významným způsobem podíleli na kontextu vyznění medializace hospodářské situace v ČR a nastolování probíraných témat. Zájem médií o ekonomickou situaci v ČR se odrážel zejména v informování o narůstající nezaměstnanosti a dopadu finanční krize na hodnotu tuzemské měny. Se zájmem o bližší analýzu se média nejčastěji obracela na odborníky Raiffeisenbank (20,6 % ze všech zaznamenaných výpovědí analytiků), Patria Finance (19,2 %) a Next Finance (10,4 %). V 11,8 % výpovědí novináři citovali zástupce ČNB a státu, především Ministerstva financí. Společnost Media Tenor analyzovala obsah českých celostátních deníků (Hospodářské noviny, Mf Dnes, Právo, Lidové noviny) a zpravodajství Českého rozhlasu, České televize, TV Nova a Primy. Jednotlivým výrokům dotýkajících se makroekonomických záležitostí analytici přiřadili detailní téma a hodnotili jejich vyznění. Za rok 2009 bylo ve sledovaných médiích zaznamenáno přes 8300 výpovědí o tuzemské ekonomické situaci.

-zem-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.