Media Tenor: Levice byla loni k ekonomice skeptičtější než pravice

23. 4. 2010 09:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

K vývoji hospodářské situace v ČR se loni v médiích vyjadřovali zástupci levicových politických stran negativněji než představitelé pravice. Zájem médií o hospodářskou situaci v ČR dosáhl vrcholu v únoru, média se nejvíce věnovala dopadům světové krize na trh práce. Negativně prezentovala média ekonomické vyhlídky zejména začátkem loňského roku. Vyplývá to z analýzy společnosti Media Tenor.
Z výroků ČSSD v médiích k hospodářské situaci v Česku bylo loni negativních 32,5 procenta, představitelé KSČM pronesli třetinu negativních výroků. Středově až pravicově smýšlející strany se v médiích o hospodářské situaci v ČR vyjadřovaly příznivěji. TOP 09 měla 14,3 procenta negativity, ODS 10,5 procenta a KDU-ČSL 9,2 procenta negativních výroků.
Zájem médií o hospodářskou situaci v ČR v roce 2009 dosáhl podle analýzy vrcholu v měsíci únoru. „Důvodem bylo zavádění protikrizových balíčků, změny hodnoty koruny vůči euru i dolaru, včetně spekulací o stavu české ekonomiky v případě, že by již koruna byla nahrazena eurem nebo predikce vývoje českého hospodářství Českou národní bankou,“ uvádí studie.
V médiích se loni řešily především dopady krize na trh práce, hodnotu koruny a státní rozpočet. Obzvláště negativně prezentovala média ekonomické vyhlídky hlavně na začátku loňského roku, s přibývajícími měsíci pak byly predikce méně pesimistické. „Ústup od pesimismu je patrný i pro dosavadní měsíce roku 2010,“ píše se v analýze.
Společnost Media Tenor analyzovala loňský obsah Hospodářských novin, Mladé fronty Dnes, Práva, Lidových novin a zpravodajství Českého rozhlasu, České televize, TV Nova a Primy. Celkem bylo za loňský rok ve sledovaných médiích zaznamenáno přes 8300 výpovědí o tuzemské ekonomické situaci.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.