Mafra uvažuje o zpoplatnění serveru iDnes.cz

1. 4. 2010 14:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mediální skupina Mafra, která provozuje zpravodajský portál iDnes.cz, uvažuje o tom, že od podzimu zpoplatní některé části tohoto serveru. ČTK to potvrdila Iva Melagová z oddělení marketingu portálu iDnes.cz. Od dubna zpoplatnil část obsahu webových stránek týdeník Reflex, již delší dobu je placený také archiv Hospodářských novin. Ostatní portály o zpoplatnění zpravodajství neuvažují.
„Zpoplatnění obsahu je i u nás aktuální téma, v současné době pracujeme na analýze možností zpoplatnění obsahu pro iDnes.cz. Až podle výsledků se budeme rozhodovat o konkrétních možnostech. Je potřeba brát v úvahu specifika českého trhu a ochotu lidí platit za nadstandardní služby,“ řekla Melagová. „Kdy by v rámci iDnes.cz mohlo k zpoplatnění dojít, záleží na výsledcích analýzy, ale dokážeme si představit, že na podzim naše vydavatelství nějaké pokusy učiní,“ dodala.
O zavedení poplatků zatím neuvažuje deník Právo, který provozuje server Novinky.cz. „Ke zpoplatnění všeobecného zpravodajství není na českém internetu prostor, proto Novinky.cz zpoplatňovat nebudeme,“ uvedl pro ČTK šéfredaktor magazínu Novinky.cz Vladimír Dušánek.
Zpoplatňovat svůj web nebude ani server Aktuálně.cz. „Není to pro nás aktuální téma. Nás bude spíš zajímat, jak by nám případný trend zpoplatnění pomohl ještě zvednout dlouhodobou výnosnost našeho projektu,“ řekl ředitel Aktuálně.cz Jakub Unger.
Vydavatelství Ringier rozdělilo od dubna internetovou podobu týdeníku Reflex na placenou a neplacenou část. Zpoplatněný je například přístup ke kompletnímu vydání časopisu, které bude na internetu už v den, kdy se objeví na stáncích, nikoliv až po týdnu.
Reflex není zdaleka jediný, kdo oznámil zpoplatnění svého webu. Známé jsou třeba snahy mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Ten nedávno oznámil, že Britský list The Times a jeho nedělní vydání The Sunday Times začnou od června vybírat poplatek za přístup na své webové stránky. Podobný záměr má také prestižní americký deník The New York Times, který zamýšlí zavést placený přístup v roce 2011. V České republice má část svého obsahu zpoplatněnu nebo uzamčenu pouze pro předplatitele například vydavatelství Economia, které vydává tituly jako Hospodářské noviny nebo Marketing & Media.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.