Expanze hobbymarketů loni zpomalila

28. 4. 2010 09:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hobbymarketové řetězce loni zpomalily expanzi na tuzemském trhu, kde v závěru roku 2009 provozovaly už 79 prodejen pro kutily a zahrádkáře. Obchodníci mají zpravidla obsazena velká města a nyní se svými hobbymarkety míří i do menších obcí s několika desítkami tisíc obyvatel. Vyplývá to ze statistik společnosti Incoma GfK, které poskytla společnost OBI.
Loni bylo v Česku otevřeno pět nových hobbymarketů, zatímco v roce 2008 jich bylo sedm. Nejrychleji obchodníci se zbožím pro kutily a zahrádkáře expandovali v letech 1999 až 2001, kdy ročně otevírali zhruba deset nových hobbymarketů.
Dvě prodejny loni v ČR zprovoznila společnost OBI, takže počet jejích obchodů se zvýšil na 29. O dvě prodejny se loni rozšířila také síť hobbymarketů Baumax, která na konci roku 2009 čítala 25 obchodů. První hobbymarket v roce 2009 na tuzemském trhu otevřela společnost Avex. Počet obchodů Hornbach zůstal na šesti, prodejen Bauhaus na pěti a obchodů pro kutily a zahrádkáře Globus-Baumarkt na 13.
Hobbymarketové řetězce chtějí dál expandovat a například OBI v polovině května otevře svoji v pořadí 30. prodejnu v Prostějově. Ředitel společnosti OBI pro prodej v ČR Radan Bukva dnes novinářům řekl, že na českém trhu je nyní prostor pro zhruba deset dalších hobbymarketů této firmy.
Zatímco dříve se společnost OBI při expanzi zaměřovala na města s více než 100.000 obyvateli a poté zamířila i do měst s polovičním počtem lidí, tak nyní podle Bukvy hledá vhodné lokality i v sídelních útvarech s 25.000 obyvateli a dostatečnou spádovou oblastí. V hledáčku má OBI například Jihlavu či Frýdek-Místek.
Marketingová ředitelka OBI Ivana Šedivá upozornila, že podle průzkumů je pro zákazníky kromě výhodné ceny důležitá také vzdálenost prodejny od bydliště. „Pokud je prodejna pro zákazníka daleko, nakoupí zkrátka jinde. I proto působíme v menších městech, jako jsou například Klatovy nebo Písek,“ podotkla Šedivá.
Expandovat v Česku hodlá i společnost Avex Baumarkt, která loni na jaře ve Valašském Meziříčí otevřela svůj první hobbymarket a plánuje v Česku vybudovat síť 25 až 30 prodejen.
Obliba hobbymarketů v ČR roste a pravidelně v nich nakupuje více než polovina českých kutilů a zahrádkářů. Například v roce 2005 jim podle průzkumu společností Incoma GfK dávalo přednost 57 procent zákazníků. V roce 2000 přitom tento ukazatel činil 40 procent.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.