Eset: Polskou tragédii využili internetoví podvodníci

12. 4. 2010 14:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Letecká katastrofa, při níž o víkendu zahynul polský prezident s manželkou a další představitelé země, se stala příležitostí pro internetové podvodníky. Nastrčené odkazy navádí uživatele na stránky, které jim místo videa a informací o neštěstí nabídnou falešné antivirové programy. Uvedla to dnes antivirová firma Eset.
Podobné útoky spočívají v pokusech dostat na přední pozice internetových vyhledávačů stránky, které ve skutečnosti obsahují počítačovou infekci, například v podobě falešných antivirových produktů.
„S využitím sofistikovaných technik sociálního inženýrství uživateli hrozí, že dojde k nákaze jeho počítače, nebo že zaplatí za falešný produkt, a přijde tak o své peníze,“ uvedl vedoucí virové laboratoře Esetu Juraj Malcho.
V minulosti počítačoví podvodníci zneužili k šíření škodlivých programů například smrt zpěváka Michaela Jacksona, zemětřesení na Haiti, vlny tsunami v jihovýchodní Asii nebo loňský pád letadla společnosti Air France na cestě z Ria de Janeiro do Paříže.
V Polsku se bezprostředně po sobotní tragédii na internetu objevila nabídka na poslání SMS s kondolenčním vzkazem na určené číslo. Cena jedné takové zprávy je 30 zlotých (zhruba 190 Kč). Předsedkyně polského telekomunikačního úřadu Anna Strežyńská je podle listu Gazeta Wyborcza znechucena tím, že se někdo na neštěstí Poláků snaží takovým způsobem vydělat. Její úřad však proti tomu zakročit nemůže, protože provozovatel služby neporušil platné předpisy.
Polský prezident Lech Kaczyński s manželkou a další příslušníci polské politické, vojenské a církevní elity zahynuli v sobotu při pádu letadla u Smolenska na západě Ruska. Havárii nepřežil nikdo z 96 lidí na palubě.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.