Češi podle březnového průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění důvěřují především televizi, rádiu a armádě. Zhruba stejné podíly lidí důvěřují a nedůvěřují policii, soudům, tisku a neziskovým organizacím. Téměř dvě třetiny lidí nedůvěřují církvím, většina nemá důvěru k bankám a důvěře se příliš netěší ani odbory.
Televizi v různé míře důvěřuje 62 procent, rádiu 59 procent a armádě 56 procent lidí. Policii důvěřuje 51 procent a nedůvěřuje 48 procent lidí, v případě tisku je tento poměr 50 procent ku 47 procentům a u soudů 46 procent ku 50 procentům. Neziskovým organizacím 40 procent lidí důvěřuje a 45 procent nedůvěřuje.
Církvím podle CVVM důvěřuje jen čtvrtina lidí, naopak 64 procent jim nedůvěřuje. Odborům důvěřuje 37 procent a nedůvěřuje 47 procent lidí, v případě bank je tento poměr 41 procent ku 53 procentům.
Armádu, policii a soudy hodnotí lidé příznivěji než ve druhé polovině 90. let. Armádě zhruba od roku 2003 důvěřuje kolem 60 procent, policii 50 procent a soudům od roku 2006 kolem 45 procent lidí. Důvěra lidí v odbory se přes různé výkyvy pohybuje dlouhodobě stabilně mezi 30 a 40 procenty a důvěra v církve v rozmezí od jedné čtvrtiny do jedné třetiny lidí.
Církvím i policii častěji nedůvěřují muži než ženy, bankám, soudům, policii a armádě zase lidé se špatnou životní úrovní. Z hlediska stranické příslušnosti nedůvěřují policii a soudům hlavně sympatizanti KSČM, naopak příznivci KDU-ČSL častěji důvěřují církvím a neziskovým organizacím.
Průzkum CVVM se uskutečnil od 1. do 8. března 2010. Bylo při něm dotázáno 1079 občanů starších 15 let.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?