ČOI: Obchody při prodeji nápojů a nakládání s obaly porušují zákon

28. 4. 2010 09:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Někteří obchodníci podle České obchodní inspekce stále porušují zákon o obalech, podle kterého musí v prodejnách s plochou větší než 200 metrů čtverečních nabízet stejné nápoje v nevratných plastových i vratných zálohovaných obalech, pokud takové výrobky na trhu existují. Mnozí navíc porušují i zákon o ochraně spotřebitele. Kontroloři v této souvislosti v letošním prvním čtvrtletí prověřili 433 provozoven a v 62 případech na místě uložili pokuty v celkové výši 70.700 korun, sdělil mluvčí ČOI Tomáš Vozáb.
Nedostatky v dodržování zákona o obalech zjistili kontroloři u 30 a porušení normy o ochraně spotřebitele dokonce u 183 subjektů. Nejčastěji se toho prodejci dopouštěli tím, že spotřebitele neinformovali o částce za výkup vratných lahví a u nápojů ve vratných obalech chyběla cena za zálohovaný obal, uvedl mluvčí.
Stejné nápoje v zálohovaných obalech i nevratných obalech nenabízelo 26 provozoven s prodejní plochu větší než 200 metrů čtverečních. V jednom případě obchodník porušil povinnost vykupovat vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží. Tři výrobci obalů pak podle Vozába porušili zákon tím, že ke svým obalům nedoložili technickou dokumentaci o obsahu těžkých kovů a nebezpečných látek.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.