Britská součást Reader’s Digest našla nového majitele

12. 4. 2010 08:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská součást amerického vydavatelství Reader’s Digest může pokračovat v činnosti. Věhlasné nakladatelství, které se dostalo do finančních problémů, finančně podpoří společnost soukromého kapitálu Better Capital podnikatele Jona Moultona. Do nakladatelství vloží asi 13 milionů liber (zhruba 376 milionů Kč). Současný management bude mít ve firmě podíl asi 35 procent.
Moultonův Better Capital koupil Reader’s Digest od nucených správců. Ti firmu převzali letos 17. února, když britské regulační orgány odmítli schválit plán záchrany penzijního fondu společnosti. Nový vlastník slíbil financovat i další rozvoj firmy, takže Reader’s Digest by měl mít jistotu, že bude fungovat dlouhodobě.
Britská Reader’s Digest Association Ltd. by už s původní mateřskou společností Reader’s Digest Association Inc. neměla mít nic společného. Noví majitelé získali od americké Reader’s Digest potřebné licence a mohou časopis dál prodávat pod původním názvem.
Britská součást Reader’s Digest podle agentury Reuters hospodařila ve finančním roce do konce června 2008 s provozní ztrátou milion liber (asi 28,9 milionu Kč) při tržbách 85 milionů liber (asi 2,5 miliardy Kč). Časopis, který firma každý měsíc vydává, v Británii pravidelně čte zhruba půl milionu lidí.
Bývalá mateřská společnost Reader’s Digest se v USA rovněž dostala do problémů, v únoru se jí ale i díky rozhodnutí britské součásti podařilo vystoupit z režimu soudní ochrany před věřiteli a pokračovat v činnosti. Kromě svého měsíčníku Reader’s Digest firma vydává i další publikace a prodává knihy a hudební nosiče. Reader’s Digest působí v řadě zemí světa, včetně České republiky.
Moulton v únoru koupil dodavatele leteckých součástek Gardner Group. V březnu podnikatel uvedl, že asi třetina firem, o jejichž převzetí uvažuje, má problémy s financováním svých penzijních fondů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.