Světlé výčepní pivo Zubr Classic zvítězilo v letošním 18. ročníku degustační soutěže Zlatý pohár Pivex – Pivo 2010. Mezi světlými ležáky zaujaly porotu Krušovice. Zvláštní cenu pro jedenáctistupňová piva získalo Starobrno Medium. Nealkoholickým pivům vévodí Radegast Birell a ve staronové kategorii tmavých ležáků uspěl Rychtář Malvaz, řekl Richard Morávek z pořadatelské firmy Snip&Co.
V soutěži garantované Výzkumným ústavem pivovarským a sladařským (VÚPS) v Praze a pivovarnickým odborníkem Antonínem Kratochvíle, se letos utkalo 43 pivních značek od 19 výrobců. Loni to bylo 40 piv od 18 pivovarů.
Soutěž patří k nejprestižnějším v zemi, v komisi vedle zástupců pivovarů usedají pravidelně také pracovníci výzkumného ústavu. Přihlášené vzorky se navíc hodnotí ve dvou kolech, v listopadu a na konci února. Při posuzování chuti piva, jeho plnosti, vůni i řízu, se tak podle Morávka vyloučí statistické chyby a naopak se uspějí jen piva dlouhodobě kvalitní.
Výsledky soutěže byly oficiálně vyhlášeny v Kongresovém centru hotelu Voroněž v Brně na Galavečeru pivovarníků a sladovníků. Akce jsou součástí doprovodného programu mezinárodního potravinářských veletrhů Salima, který se uskuteční na brněnském výstavišti od úterý do pátku. Loni vyhrál Pivex světlý ležák Březňák. Mezi desítkami, jak se dříve výčepní piva označovala, zvítězil Velkopopovický Kozel.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?