Whiskey Tullamore je nejprodávanější v ČR

19. 3. 2010 08:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Irská whiskey Tullamore Dew loni potvrdila pozici neprodávanější whisky na českém trhu. Krize se produktu nedotkla. plzeňský Stock jako výhradní dovozce jej loni prodal 853 000 litrů, meziročně o 32 procent více. Byl to jeden z nejrychlejších nárůstů mezi lihovinami v ČR. Boom irské whiskey trvá čtvrtým rokem, ČR je největším trhem Tullamore Dew na světě. Informoval o tom šéf největší české likérky Petr Pavlík.
„Jako v jedné z mála zemí světa není v Česku nejprodávanější značkou skotská whisky, ale právě irská, především díky Tullamore Dew,“ uvedl ředitel marketingu Tomáš Tarcala.
Letos v únoru proto Stock uvedl na trh jednosladovou whiskey, která doplnila etablovanou klasickou a dvanáctiletou Tullamore Dew. Firma se tak podílí na její celosvětové premiéře.
Zatímco v 90. letech zažily boom skotské whisky a americké bourbony, nyní jsou nejdynamičtější kategorií dovážených lihovin irské whiskey. Podle šéfa prodeje Richarda Švédy je „tullamorka“ oblíbeným pitím barů, klubů a hospod, rostou i prodeje v obchodě. Podle něj nejde o přechodnou módu. „Z našich výzkumů mimo jiné vyplynulo, že Češi mají rádi Irsko. Máme podobnou historii, jsme malými národy, jejichž osudy vždy ovlivňovali větší a silnější sousedé,“ dodal.
Důvodem vysoké poptávky po tomto nápoji je podle prezidenta Unie výrobců lihovin ČR Vladimíra Steinera častá a velmi příjemná televizní reklama, růst počtu irských pubů a také fakt, že Češi mají k Irsko s keltským obyvatelstvem rádi, protože se říká, že jsme také částečně Keltové. „Navíc Češi nejsou moc zvyklí na nakouřené rašelinové aroma skotské whisky, kdežto irské vůbec kouřové aroma nemají a pijí se nám příjemněji,“ dodal Steiner. Podle něj se v ČR velmi dobře prodává také irská whiskey Jameson, kterou dováží Becherovka. Čísla o celkových loňských dovozech whisky bude mít unie od celníků koncem dubna.
Stock Plzeň loni prodal téměř 1,7 milionu litrů dovozových lihovin, což byl meziroční nárůst o osm procent. Největší úspěch měla právě Tullamore Dew. Likérka loni zvýšila meziročně celkový prodej o pět procent na loňský rekord 27,99 milionu litrů lihovin.
Tullamore Dew poprvé namíchali v městečku Tullamore v roce 1829. Vyrábí se sušením naklíčeného ječmene horkým vzduchem, zatímco při výrobě skotské whisky se suší sladový ječmen nad hořící rašelinou. Prochází trojitou destilací a má jemnější chuť. Čerstvý destilát zraje většinou pět až osm let v dubových sudech, v nichž už před tím zrál bourbon nebo sherry. Nový Single Malt zraje jako jediný z irských whiskey (Irové nepoužívají slovo whisky) ve čtyřech sudech po bourbonu, sherry, madeirském a portském víně. Prvních nejméně deset let leží v sudech po bourbonu, pak tři až šest měsíců v sudech po portském a Madeiře; nakonec až 18 měsíců v sudech po sherry. Výsledkem je intenzivní aroma s dřevitými a květinovými tóny.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.