Věrnostní program v Česku připravují i družstevní prodejny

17. 3. 2010 13:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Družstevní prodejny COOP připravují nový věrnostní program pro zákazníky, pomocí kterého chtějí posílit svoji pozici na tuzemském trhu. Věrnostní program družstevních prodejen se má odlišovat od dřívějších projektů obchodních řetězců a bude ušit na míru jednotlivým zákazníkům. Skupina COOP nyní v Česku provozuje zhruba 3000 družstevních prodejen, a to zejména v menších městech a na venkově.
„Na přípravě věrnostního programu už usilovně pracujeme a považujeme to za jakousi třešničku na pomyslném dortu našich služeb,“ řekl předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka, podle kterého družstevní prodejny díky věrnostním kartám získají lepší přehled o nákupním chování svých zákazníků. „Pak je budeme moci přímo oslovit s nějakou specifickou nabídkou,“ podotkl Juračka, podle kterého by lidé mohli například dostat slevu na výrobky, které nejčastěji nakupují.
Věrnostní program COOP tak podle Juračky nebude založen na klasickém modelu, kdy zákazníci například za určitý počet nákupů mohou využít slevy na předem vybrané druhy zboží. „Tyto akce se neosvědčily. Všechny řetězce, které se touto cestou vydaly, s tím přestaly, protože to jen přináší snížení výnosů,“ podotkl Juračka.
Termín zavedení nového věrnostního programu v družstevních prodejnách COOP zatím podle Juračky nebyl stanoven. „Vše je nyní ve fázi příprav. Věrnostní program nicméně chceme vybudovat celostátně a poté jej hodláme propojit s jinými věrnostními systémy,“ podotkl Juračka, podle kterého v úvahu připadá spolupráce například s cestovními kancelářemi.
Zkušební provoz nového věrnostního programu Clubcard zřejmě již v létě v Česku zahájí obchodní řetězec Tesco. Tesco provozuje Clubcard v několika zemích a zapojily se do něj miliony lidí. Od loňského roku systém věrnostních karet Tesco funguje také na Slovensku, kde už je používá zhruba 750.000 zákazníků.
Lidé za své nákupy v prodejnách Tesco sbírají body, které se jim zapisují na účet klubové karty. Například na Slovensku zákazníci dostanou jeden bod za každé utracené euro. Získané body pak mohou vyměnit za slevové poukázky či jiné výhody. Tesco má na oplátku přehled například o tom, jaké výrobky zákazník nejčastěji nakupuje či jak reaguje na cenové nabídky, a může tomu přizpůsobit svoji obchodní strategii.
„Jedinečnost systému spočívá v tom, že zaregistrovaní zákazníci dostávají čtvrtletně poštou slevové kupony na produkty a navíc ještě peněžní poukázky odpovídající výši jejich nákupů,“ podotkla mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.
Obchodníci se pomocí těchto propracovanějších programů snaží udržet věrné zákazníky a získat nové klienty, kteří v jeho obchodech budou pravidelně nakupovat. Češi totiž kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.