Prodej ze dvora už společně na internetu nabízí přes 50 farem

8. 3. 2010 10:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodej potravin ze dvora už na internetu společně nabízí přes 50 farem z celé republiky, další se registrují. Spotřebitelé si tak pro sebe mohou najít třeba přímého dodavatele mléčných výrobků, ovoce, zeleniny, vajec a masa. Projekt Najdi si svého farmáře začal fungovat přibližně před měsícem. Největší ohlas měl zatím na Ústecku, kde se zaregistrovalo devět zemědělců. Z Vysočiny je ve společné databázi nabídka sedmi farem.
Iniciátor projektu, zemědělec František Němec z Netína na Žďársku, je s prvními výsledky spokojen. „Na měsíc je to celkem slušné. Ale hlavní nápor teprve čekám v srpnu a září, protože farmáři teď nemají tolik co prodávat,“ řekl ČTK. Skoro prázdné sklady mají v tomto období třeba pěstitelé ovoce a zeleniny.
Celorepubliková databáze má farmářům pomoci zvýšit podíl potravin prodaných přímo lidem. Dostávají tak lépe zaplaceno, než za dodávky obchodníkům či zpracovatelům. Oslovovat zákazníky pro ně ale není snadné. Webová stránka s mapami může posloužit i turistům, kteří chtějí ochutnat regionální produkty. Počet přístupů na www.najdisisvehofarmare.cz se zatím pohyboval kolem 1000 denně, poměrně živá je také internetová diskuse o tomto způsobu prodeje v knize návštěv.
Němec uvedl, že návštěvnost jeho farmy má stoupající trend. „Těžko se to vyčísluje, ale myslím si, že během měsíce to byl nárůst asi o deset procent,“ odhadl. Rodina Němcova hospodaří na 150 hektarech zemědělské půdy a chová 120 kusů dobytka. Asi polovinu mléka od 70 dojnic sama zpracovává ve vlastní malé mlékárně na jogurty, tvaroh a sýry. Zákazníci na Vysočině si v databázi mohou najít například také zpracovatele kozího mléka a farmáře pěstující ovoce, zeleninu, brambory i mák.
Podle zjištění zatím zemědělci v kraji prodávají přímo spotřebitelům nejčastěji mléko a brambory. Zájem o přímý prodej stoupá i kvůli poklesu výkupních cen u většiny produkce.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení