Přístup na Facebook řeší v ČR jen minimum firem

9. 3. 2010 09:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Surfování zaměstnanců po Facebooku, Twitteru či dalších sociálních internetových sítích české firmy příliš netrápí. Formální pravidla, za kterých je pracovníci smějí v pracovní době navštěvovat, zatím zavedla v České republice pouhá čtyři procenta společností. V dalších 32 zemích Evropy, Středního východu a Afriky (EMEA) k tomuto kroku přistoupilo více než dvakrát tolik zaměstnavatelů. Vyplývá to z průzkumu personální společnosti Manpower.
Jako hlavní důvod pro stanovení pravidel, ze 65 procent, přitom české firmy uváděly ochranu své dobré pověsti. Z patnácti procent se snažily zabránit snížení produktivity práce a z devíti procent ochránit své duševní vlastnictví nebo důvěrné informace.
Na rozdíl od toho zaměstnavatelé ve světě uváděli jako hlavní důvod snahu zabránit tomu, aby se zaměstnanci během pracovní doby na internetu bavili, a snižovali tak svou pracovní produktivitu. Ochránit dobré jméno se ve světě snažilo 30 procent „omezujících“ zaměstnavatelů. Kvůli ochraně duševního vlastnictví a důvěrných informací přistoupilo ke stanovení pravidel 26 procent firem.
Využívání sociálních sítí přitom podle společnosti Manpower nemusí pro firmy znamenat nebezpečí ztráty dat či nižší zisky. „Zaměstnavatelé by se měli primárně soustředit na to, aby z tohoto komunikačního kanálu měli užitek jak zaměstnavatelé, tak jejich zaměstnanci,“ říká generální ředitelka Manpower ČR a SR Jaroslava Rezlerová. Sociální sítě totiž firmám mohou pomoci v náborových aktivitách a budování značky, jejich zaměstnancům pak při získání nových znalostí.
Toho jsou si vědomi i sami respondenti, kteří se v České republice účastnili průzkumu. Jako hlavní přínos sociálních sítí pro firmu označili z devíti procent právě budování značky, z pěti procent podporu spolupráce a interní komunikace a ze tří procent vyhledávání nových zaměstnanců. Mnoha z nich také sociální sítě pomáhají zůstat ve styku s bývalými pracovníky či testovat uchazeče o práci.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.