Partneři Googlu chtějí vědět, zda firma zůstane, či odejde

17. 3. 2010 09:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Čínským partnerům americké internetové společnosti Google začíná docházet trpělivost. Chtějí znát postoj firmy a vyžadují, aby se Google vyjádřil jasně, zda v Číně zůstane, nebo ne. Pokud ne, pak hrozí, že budou po Googlu vyžadovat náhradu za ušlý zisk. Většinou jde o firmy, které prostřednictvím Googlu prodávají reklamní prostor, píše agentura Reuters.
Varování partnerů přichází v době, kdy začíná být stále zřetelnější, že Google se připravuje k odchodu. Google v lednu upozornil, že v Číně nemusí být, pokud bude muset s čínskými úřady dál spolupracovat na cenzuře. Oznámení předcházel útok hackerů na servery Googlu a firma naznačila, že útok si mohly objednat čínské úřady. Ty to ale popřely.
Google ani oficiální čínská místa od lednového varování Googlu k vývoji událostí mnoho nesdělily. Google ale několikrát připustil, že s úřady jedná a šéf Googlu Eric Schmidt minulý týden naznačil, že spor by mohl být vyřešen velmi brzy. S jakým výsledkem, to ale nesdělil.
Googlu zaslali dopis představitelé 27 společností, které jsou autorizovanými zástupci Googlu pro účely prodeje reklamy. V dopise údajně vyjadřují znepokojení nad postojem Googlu a upozorňují na to, že vyčkávací strategie trvá už příliš dlouho. To prý poškozuje jejich obchodní zájmy, znervózňuje zaměstnance a ohrožuje nemalé investice.
Google vstoupil na čínský trh v roce 2006, kdy spustil portál Google.cn v čínštině. Na trhu se ale nikdy neuchytil tak, jako v jiných zemích, kde působí. Na čínském trhu internetového vyhledávání má podíl jen kolem 30 procent, jednoznačným favoritem je tam čínský technologický obr Baidu. Ten je mimo jiné oblíbený i v Japonsku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení