V Brně v neděli skončil premiérový ročník mezinárodního veletrhu motocyklů, příslušenství a oblečení Motosalon, podle předběžných odhadů jej navštívilo na 60 000 lidí. Návštěvnost předčila očekávání, pořadatelé před zahájením počítali s 50 000 lidmi. Rekord padl v sobotu, řekla mluvčí akce Jana Hraběová. V minulých letech se Motosalon konal v Praze-Holešovicích.
Brněnské výstaviště přilákalo v sobotu více než 30 000 lidí, většina z nich mířila na Motosalon a souběžný veletrh potřeb pro děti ProDítě. Další stovky lidí přilákal exhibiční Free Style Motocross Race v pavilonu V a svatební veletrh v Kongresovém centru. Srovnatelnou jednodenní návštěvnost mívají jen největší akce veletržního kalendáře, jako jsou strojírenský a stavební veletrh nebo Autosalon. Ty ale obsazují většinou celé výstaviště včetně venkovních ploch, zatímco Motosalon a ProDítě se konaly jen ve dvou pavilonech.
Na premiérovém Motosalonu se představilo 99 vystavovatelů, největší zájem vyvolala u 256 akreditovaných novinářů pravděpodobně světová premiéra tříkolky Velorex-X-Trike. Nástupce kdysi velmi populárního „hadráku“ vyrábí tuzemská firma Motoscoot a na trhu se bude prodávat za zhruba půl milionu korun.
Doprovodný program Motosalonu tvořily především módní přehlídky s oblečením pro motorkáře nebo autogramiády známých osobností – například členů Czech Dakar Teamu nebo motocyklových jezdců Karla Ambrahama nebo Jakuba Smrže. Nešťastně skončila pro freestylového jezdce Petra Kuchaře účast na mezinárodním závodu a exhibici v pavilonu V, při tréninku nezvládl hned úvodní skok, při pádu se zranil na hrudníku a zůstal hospitalizován ve fakultní nemocnici v Brně-Bohunicích.
Motosalon se dříve konal v Praze na holešovickém výstavišti a pod patronací Sdružení dovozců automobilů (SDA) jej pořádala společnost Incheba. SDA se však loni rozhodla pro brněnské výstaviště i kvůli novému modernímu a prostornému pavilonu P. Incheba se ale pořádání motocyklového veletrhu nevzdala a ve stejném termínu uspořádala veletrh s názvem Motocykl.
Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.