Kika Nábytek v roce 2008/2009 zvýšila v Česku tržby i zisk

10. 3. 2010 14:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Kika Nábytek v účetním roce 2008/2009 končícím loni v březnu zvýšila čistý zisk z 77,6 milionu korun v roce předchozím na 103,3 milionu korun. ČTK informaci získala z účetní závěrky společnosti Kika Nábytek, která je součástí rakouské obchodní skupiny Kika/Leiner. Kika Nábytek na český trh vstoupila v roce 2005 a nyní zde provozuje pět obchodních domů s nábytkem a bytovými doplňky,
Kika Nábytek zvýšila i tržby, a to z předchozích 1,75 miliardy korun na 2,12 miliardy korun. „Obchodní domy Kika navštívilo v tomto období celkem téměř 1,15 milionu platících zákazníků,“ uvedlo vedení firmy ve výroční zprávě za rok 2008/2009.
Rakouský prodejce nábytku Kika má nyní dvě prodejny v Praze a po jedné v Plzni, Brně a Olomouci. V následujících pěti letech by chtěl v Česku otevřít deset až 15 prodejen. „Jsme blízko tomu, abychom měli (pro prodejny) zakoupeny všechny pozemky. S pomocí provozních zdrojů bychom (obchody) byli schopni otevřít ke konci příštího kalendářního roku. V současnosti se ale nebuduje příliš nákupních center a ne vždy je snadné získat stavební povolení,“ řekl letos v lednu ČTK generální ředitel mezinárodní sítě prodejen Kika Paul Koch.
Prodejny chce firma stavět v menších městech, kde vidí potenciál pro další růst. Na konci března Kika otevře novou pobočku v Liberci. ČTK již dříve zjistila z databáze posuzování vlivu staveb na životní prostředí EIA, že Kika plánuje stavbu prodejen v Ústí nad Labem a Ostravě. V metropoli Moravskoslezského kraje by ji chtěl vybudovat naproti obchodnímu domu konkurenčního prodejce nábytku Ikea, který v následujících letech chce rovněž rozšiřovat obchodní síť v Česku. Mimo jiné hodlá postavit novou velkoplošnou prodejnu v Hradci Králové.
Kika patří do čtveřice největších tuzemských obchodních řetězců s nábytkem. Společnosti Ikea, Asko, Sconto a Kika předloni v Česku provozovaly 22 velkoplošných prodejen. Podle odhadů společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod v roce 2008 dohromady prodaly zboží za 14,6 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst tržeb téměř o 18 procent.
Na konci loňského roku měla Kika ve střední a východní Evropě 66 prodejen a její obrat v roce 2007/2008 činil 1,248 miliardy eur (31,7 miliardy korun). První prodejnu v této oblasti otevřela v roce 1999 v Maďarsku. V současnosti zaměstnává kolem 8000 lidí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.