JCDecaux má nižší zisk

11. 3. 2010 08:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzská reklamní agentura JCDecaux loni hospodařila s provozním ziskem 392 milionů eur (asi 10,1 miliardy Kč), což je propad o téměř 29 procent. Výsledek druhého největšího provozovatele venkovních billboardů na světě ale překonal odhady analytiků a lepší byla i jeho provozní marže. Dividendu ale firma opět nevyplatí
Management uvedl, že je zatím příliš brzy na to, aby bylo možné říci, že oživení reklamního trhu, které lze nyní pozorovat, má reálný základ. Právě dopady hospodářského poklesu jsou důvodem k tomu, že vedení podniku nebude ani letos navrhovat výplatu dividendy.
„V roce 2010 zachováme přísnou správu hotovosti i nákladů,“ sdělil ve své výroční zprávě podnik. Provozní marže za loňský rok činila 20,4 procenta, zatímco analytici počítali s 19 procenty. JCDecaux je ve své kategorii druhým největším podnikem, prvenství patří americké společnosti Clear Channel Outdoor.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že firma za loňský rok vykáže provozní zisk 365 milionů eur. Firmě sice klesaly tržby, což je problém, s nimž se potýkala většina reklamních agentur, díky úspoře nákladů však udržela marže. Vedení podniku počítalo s provozní marží kolem 18 procent, v roce 2008 marže činila 25,4 procenta.
Reklama na billboardech pocítila dopady krize nejvíce. Lépe na tom byly například autobusové zastávky, kde reklama tak silný útlum nezaznamenala. O trochu lépe si ale vedl i segment reklamy na dopravních prostředcích, ať už jsou to tramvaje a městské autobusy, nebo půjčovny kol.
Jak se bude podniku dařit v letošním roce, to bude do značné míry záviset právě na tom, jak silné bude oživení globální ekonomiky. Reklama je typický předstihový indikátor, který signalizuje, jak na tom ekonomika doopravdy je.
Analytici předpokládají, že reklamní trh letos vykáže růst o jedno procento. Loni tržby asi o deset procent spadly. JCDecaux už dříve uvedla, že její loňské tržby klesly o 11,5 procenta na 1,92 miliardy eur (asi 49,3 miliardy Kč).
Akcie JCDecaux na burze v Paříži od začátku letošního roku zpevnily asi o 16 procent a nyní se pohybují kolem 20 eur. Tržní hodnota firma dosahuje asi 4,4 miliardy eur.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.