ČOI v únoru našla závady v 77 % internetových obchodů

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká obchodní inspekce v únoru našla různé závady v 77 procentech kontrolovaných internetových obchodů. Únorový podíl internetových obchodů se zjištěnými nedostatky tak byl vyšší než za celý rok 2009, kdy činil 70 procent, informoval
mluvčí ČOI Tomáš Vozáb.
„Všemi inspektoráty ČOI bylo (v únoru) provedeno celkem 57 kontrol. Nedostatky byly zjištěny ve 44 případech. Nejčastějším pochybením bylo neposkytování informací spotřebiteli, a to zejména o jeho právech na možnost odstoupení od kupní smlouvy a souvisejících s odpovědností za vady,“ uvedl Vozáb, podle kterého od začátku roku inspekce zkontrolovala 101 internetových obchodů a závady odhalila v 69 z nich.
Zaslané výrobky podle Vozába často neměly návod v českém jazyce a ČOI zjistila také nedodržení lhůt pro vyřízení spotřebitelských reklamací. „Vyskytovaly se i případy uvádění cen bez DPH a deklarované slevy na jednotlivé druhy zboží neodpovídaly skutečnosti,“ podotkl Vozáb. Dodal, že v internetových obchodech často chyběly informace o provozovateli.
Za zjištěné nedostatky ČOI v únoru provozovatelům internetových obchodů uložila 12 pokut v celkové hodnotě 19.000 korun. Ve správním řízení bude inspekce řešit 30 případů. „Dvě zjištění jsou nadále v šetření,“ uvedl Vozáb.
Obliba internetových obchodů v posledních letech v Česku rychle roste. Celkem Češi v loňském roce podle dřívějších odhadů mohli utratit v internetových obchodech rekordních 26 až 27 miliard korun. Za rok 2008 odborníci očekávali nárůst na zhruba 22 miliard.
Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.