Ve více než dvoutýdenním období zimních olympijských her ve Vancouveru sledovali Češi televizi v průměru o téměř 14 minut denně déle než v období před olympiádou. Elektronické měření sledovanosti zároveň ukázalo nárůst zájmu zejména u mužů a u vyšších sociálních tříd. Vyplývá to z údajů společnosti Mediaresearch, které poskytla Česká televize.
Ačkoliv obecně sledují televizi více ženy, v průběhu olympiády vzrostl čas strávený u televizoru sledováním jakékoli stanice výrazněji u mužů, a to o 24 minut. Ženy strávily u televize během olympiády o více než 7,5 minuty déle než období před olympiádou.
Naopak pokles sledovanosti nastal u dětí ve věku čtyř až 14 let, které dávají přednost spíše jiným kategoriím programů a dospělí jim prostor u televize do jisté míry zabrali. Děti tak strávily v průběhu zimní olympiády před televizními obrazovkami průměrně o necelé 1,5 minuty méně než dříve. U menších dětí (čtyři až devět let) čas trávený u televize poklesl ještě více, a to v průměru o 7,5 minuty.
Z pohledu socioekonomické klasifikace televizních diváků nastaly v průběhu vysílání olympijských her také atypické změny ve sledovanosti. Sportovní přenosy her přilákaly především diváky z nejvyšší a vyšší střední třídy. Nárůst jimi průměrně stráveného času před televizními obrazovkami čítal téměř 12 procent. Sledovanost střední a nižší střední třídy vzrostla zhruba o šest procent a nejnižší třídy o necelých pět procent.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).