Během ZOH byli Češi u televize o čtvrt hodiny denně déle

3. 3. 2010 09:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ve více než dvoutýdenním období zimních olympijských her ve Vancouveru sledovali Češi televizi v průměru o téměř 14 minut denně déle než v období před olympiádou. Elektronické měření sledovanosti zároveň ukázalo nárůst zájmu zejména u mužů a u vyšších sociálních tříd. Vyplývá to z údajů společnosti Mediaresearch, které poskytla Česká televize.
Ačkoliv obecně sledují televizi více ženy, v průběhu olympiády vzrostl čas strávený u televizoru sledováním jakékoli stanice výrazněji u mužů, a to o 24 minut. Ženy strávily u televize během olympiády o více než 7,5 minuty déle než období před olympiádou.
Naopak pokles sledovanosti nastal u dětí ve věku čtyř až 14 let, které dávají přednost spíše jiným kategoriím programů a dospělí jim prostor u televize do jisté míry zabrali. Děti tak strávily v průběhu zimní olympiády před televizními obrazovkami průměrně o necelé 1,5 minuty méně než dříve. U menších dětí (čtyři až devět let) čas trávený u televize poklesl ještě více, a to v průměru o 7,5 minuty.
Z pohledu socioekonomické klasifikace televizních diváků nastaly v průběhu vysílání olympijských her také atypické změny ve sledovanosti. Sportovní přenosy her přilákaly především diváky z nejvyšší a vyšší střední třídy. Nárůst jimi průměrně stráveného času před televizními obrazovkami čítal téměř 12 procent. Sledovanost střední a nižší střední třídy vzrostla zhruba o šest procent a nejnižší třídy o necelých pět procent.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.