Agrární komora spustí kampaň

12. 3. 2010 10:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Agrární komora (AK) chce do konce března spustit propagační kampaň na podporu českého zemědělství a jeho produkce. Informoval o tom prezident AK Jan Veleba. Kampaň komora bude financovat z marketingového fondu, do kterého by měli podle plánu AK solidárně přispívat nejen farmáři, ale také například obchodníci se zemědělskou technikou či odbytová družstva. Na účtu fondu je zatím asi 350.000 korun.

 "Zatím jsme demonstrovali a požadovali to, co nám náleží, tedy dotace. To je ale málo, musíme taky udělat něco sami pro svoji propagaci. Potřebujeme přesvědčit veřejnost, aby české zemědělství podpořila. Metaforicky řečeno, české zemědělství tu bude tehdy, pokud nás tu budou občané chtít," uvedl Veleba.

Kromě billboardů či letáků organizátoři kampaně chtějí v případě, že seženou dostatek peněz, propagovat české zemědělství také v rozhlase a televizi. "Aby kampaň měla smysl, je potřeba na ni dodat tři až pět milionů korun ročně. Zatím je na účtu fondu prvních asi 350.000 korun, máme ale přísliby dalších peněz. Osobně věřím, že kampaň je realizovatelná, je to jedna z mých priorit," uvedl Veleba.

Plán realizovat propagační kampaň na podporu českého zemědělství AK avizovala již před několika měsíci. "Jde to relativně pomalu. Prvním důvodem je to, že  bylo potřeba překonat bariéru nedůvěry mezi zemědělci. Druhým to, že jsme měli problém vybrat PR agenturu, které práci svěříme," uvedl Veleba.

Čeští zemědělci i potravináři dlouhodobě poukazují na rostoucí podíl zahraničních potravin na pultech tuzemských obchodů. Ty jsou podle nich sice levnější, často však kvalitativně za domácími výrobky zaostávají.

Na druhou stranu řada odborníků upozorňuje na to, že český spotřebitel v  případě, kdy si má zvolit mezi levnou, méně kvalitní potravinou a kvalitnější, za kterou si musí připlatit, volí většinou první variantu. Kupní síla Čechů je stále výrazně nižší než jejich kolegů ze západní Evropy, navíc jim chybí "potravinový patriotismus" Němců nebo Francouzů. Ti jednoznačně preferují domácí potraviny před dováženými, uvádí lidé z oboru.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.