Afghánská vláda zrušila novinářská omezení

15. 3. 2010 09:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Afghánské úřady odvolaly zpřísnění pravidel pro zpravodajské krytí povstaleckých útoků, které vyhlásily počátkem března. Podle cenzurních nařízení média působící v Afghánistánu nesměla vysílat přímé přenosy nebo šířit fotografie z míst bojů. Podobná medializace měla podle afghánské špionáže nahrávat zájmům ozbrojenců.
Prezidentský mluvčí Vahíd Omar v Kábulu novinářům oznámil, že nová pravidla odstraňují možnost cenzurních zásahů, ale zároveň „respektují zájem vlády o zajištění bezpečnosti“. Podle Omara napříště nikdo nebude cenzurován, nikomu nebude bráněno v přístupu k informacím.
Vedení Nezávislého sdružení afghánských novinářů (AIJA) nicméně rozhodnutí úřadů nevěří. Podle šéfa AIJA Rahímulláha Samandara se vláda bude nadále snažit o zakrytí vlastních chyb a nedostatků v boji s talibanskými bojovníky.
Agentura Reuters ve své zprávě upřesnila, že nová pravidla zakazují vysílat v přímém přenosu obrázky afghánských jednotek bezprostředně při bojové operaci. Filmování a fotografování bojových jednotek je jinak dovoleno.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.