Americká internetová firma Yahoo prodá stránky HotJobs, které pomáhají nalézt práci, rivalovi Monster Worldwide za 225 milionů dolarů v hotovosti. Transakce představuje další krok ve snaze generální ředitelky Yahoo Carol Bartzové zbavit se aktivit mimo zpravodajství, zábavu a komunikace, napsala dnes agentura AP.
Prodejní cena také ukazuje, jak se stránky HotJobs propadly od roku 2002, kdy je Yahoo kupovala za 439 milionů dolarů. Paradoxně tehdy Yahoo musela svou nabídkou přebít zájem holdingové společnosti Monster.com.
Pro podniky, které se spoléhají na příjmy z reklamy při nabídce pomoci lidem, nastaly hubené časy. Ekonomika je celkově slabá a nezaměstnanost vysoká, což tlumí poptávku. Samotnému Monsteru se loni propadl zisk o 85 procent na 19 milionů dolarů.
HotJobs je na trhu menší hráč než Monster, který loni vytvořil tržby 905 milionů dolarů. Od koupě HotJobs si Monster slibuje větší zeměpisný dosah svých aktivit v konkurenčním boji s rivalem CareerBuilder.com.
Monster předpokládá, že udrží místa pro všech 275 lidí z Hot Jobs. Pokud dohodu schválí regulátoři, akvizice HotJobs se uskuteční mezi červnem a říjnem, napsala AP.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?