Suvenýry ve Vancouveru mizí z regálů rekordním tempem

18. 2. 2010 07:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Pořadatelé olympijských her ve Vancouveru mají starosti s počasím i s organizačními nedostatky, ale obchodníci si spokojeně mnou ruce. Suvenýry mizí z regálů nevídaným tempem a už po prvních dnech je velmi pravděpodobné, že prodej výrazně překoná odhady organizačního výboru.
Branami Olympic Super Store, největšího suvenýrového obchodu ve Vancouveru, projde každý den na deset tisíc lidí, to je čtyřikrát víc, než se čekalo. Zájemce o upomínkové předměty neodradí ani třičtvrtěhodinové fronty, které musejí v nákupní špičce vystát.
Skutečným hitem se staly červené rukavice s bílým javorovým listem za deset kanadských dolarů, což je přibližně 180 korun. Podle neoficiálních odhadů se jich prodalo už více než dva miliony a hrozí, že brzy budou nedostatkovým zbožím.
Na dračku jdou i čepice, šály a trička, jež zdobí maskoti her – sněžný muž Quatchi, mořský medvěd Miga nebo duch z hor Sumi. Prodej ovlivňují i výsledky sportovců. Tři zlaté medaile pro Švýcarsko ve Whistleru dramaticky zvýšily poptávku po kravských zvonech, tradičním suvenýru této alpské země.
Organizační výbor předpokládá, že z prodeje suvenýrů dostane 54 milionů kanadských dolarů, tedy téměř miliardu korun, a po prvních dnech se zdá, že to nebude problém. Ekonomická recese se pod pěti olympijskými kruhy nijak neprojevuje.
Přesto se i mezi olympijským zbožím najde neprodejný „ležák“. O repliku olympijské pochodně za 299 kanadských dolarů prý nikdo nestojí. „Zatím jsem prodala jen jednu,“ citovala agentura DPA prodavačku Tracy ze suvenýrového centra ve Whistleru.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.