Pořadatelé olympijských her ve Vancouveru mají starosti s počasím i s organizačními nedostatky, ale obchodníci si spokojeně mnou ruce. Suvenýry mizí z regálů nevídaným tempem a už po prvních dnech je velmi pravděpodobné, že prodej výrazně překoná odhady organizačního výboru.
Branami Olympic Super Store, největšího suvenýrového obchodu ve Vancouveru, projde každý den na deset tisíc lidí, to je čtyřikrát víc, než se čekalo. Zájemce o upomínkové předměty neodradí ani třičtvrtěhodinové fronty, které musejí v nákupní špičce vystát.
Skutečným hitem se staly červené rukavice s bílým javorovým listem za deset kanadských dolarů, což je přibližně 180 korun. Podle neoficiálních odhadů se jich prodalo už více než dva miliony a hrozí, že brzy budou nedostatkovým zbožím.
Na dračku jdou i čepice, šály a trička, jež zdobí maskoti her – sněžný muž Quatchi, mořský medvěd Miga nebo duch z hor Sumi. Prodej ovlivňují i výsledky sportovců. Tři zlaté medaile pro Švýcarsko ve Whistleru dramaticky zvýšily poptávku po kravských zvonech, tradičním suvenýru této alpské země.
Organizační výbor předpokládá, že z prodeje suvenýrů dostane 54 milionů kanadských dolarů, tedy téměř miliardu korun, a po prvních dnech se zdá, že to nebude problém. Ekonomická recese se pod pěti olympijskými kruhy nijak neprojevuje.
Přesto se i mezi olympijským zbožím najde neprodejný „ležák“. O repliku olympijské pochodně za 299 kanadských dolarů prý nikdo nestojí. „Zatím jsem prodala jen jednu,“ citovala agentura DPA prodavačku Tracy ze suvenýrového centra ve Whistleru.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?