Soud zakázal UPC srovnávací reklamu s Telefónikou

24. 2. 2010 13:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Městský soud v Praze zakázal kabelové firmě UPC reklamu, která srovnávala její internetovou nabídku s konkurenční společností Telefónica O2. Soud také UPC nařídil omluvit se v médiích.
Soud reklamu předběžně zakázal již loni v létě. Televizní a rozhlasová reklama srovnávala připojení o rychlosti osm Mbit/s od Telefóniky za cenu 750 korun s nabídkou UPC deset Mbit/s za 490 Kč. Podle soudu srovnání neodpovídalo zákonným požadavkům a bylo zavádějící.
„Rozhodnutí soudu vítáme. Z našeho pohledu byla hlavním problémem skutečnost, že reklama UPC srovnávala dvě odlišně koncipované služby. Na jedné straně UPC nabízené samostatné služby a balíčky, na straně druhé mnohem variabilnější nabídku od O2, v rámci které si zákazník může vybrat a zkombinovat služby přesně podle svých potřeb,“ řekl ČTK mluvčí Martin Žabka.
UPC se podle dřívějšího vyjádření mluvčího Františka Maliny nedomnívá, že by reklama měla charakter zakázané srovnávací reklamy. „Základní parametry příslušných služeb obou společností jsou skutečně srovnatelné a přesvědčivě vypovídají o své výhodnosti či nevýhodnosti,“ uvedl.
UPC a Telefónica O2 si nejvíce konkurují právě v nabídce internetu. Zatímco UPC měla na konci loňského třetího čtvrtletí 345 000 uživatelů internetových služeb přes kabelové rozvody, Telefónica evidovala 651 000 koncových zákazníků ADSL.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení