SC&C opět připraví pro ČT prognózu výsledků voleb

19. 2. 2010 08:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost SC&C, která se věnuje výzkumu trhu a veřejného mínění, bude opět zjišťovat ve dnech voleb do Poslanecké sněmovny, jak lidé hlasovali. Na základě těchto výsledků připraví pro Českou televizi volební prognózu.
Před volbami bude tato agentura zjišťovat aktuální výsledky volebních preferencí z jednotlivých krajů v rámci průzkumů pro ČT a Český rozhlas. Zveřejňovat je bude i na svém firemním webu v rubrice s názvem Volby 2010. Od středy jsou na něm k dispozici výsledky průzkumu v Karlovarském kraji.
„Rubriku Volby 2010 považujeme za významný krok, kterým poskytujeme informace z předvolebních výzkumů jak pro občany, tak pro novinářskou obec,“ uvedla ředitelka společnosti SC&C Irena Bártová.
Agentura, která v Česku působí už 18 let, prováděla průzkumy předvolebních preferencí a zjišťovala odhady volebních výsledků i při předchozích volbách. Odhady obvykle zhruba napovídaly, jakého výsledku strany nakonec dosáhnou, neměly by se od nich lišit více než o dvě procenta.
Při vybírání poslanců v roce 2006 to však neplatilo pro dvě nejsilnější strany. Zisk občanských demokratů první odhady SC&C nadhodnotily, u sociálních demokratů naopak zaostaly za skutečností. Bártová tehdy rozdíl vysvětlovala větší ochotou voličů ODS účastnit se výzkumu.
První odhady SC&C uváděly, že ODS získá 38 procent hlasů, druhá bude ČSSD s 30 procenty. ODS nakonec získala 35,38 procenta hlasů, sociální demokraté 32,32 procenta. Odhady v případě komunistů, lidovců a zelených byly přesnější, odchylky nepřekročily jeden procentní bod. SC&C se před čtyřmi lety tázala 24.000 voličů ve 400 volebních okrscích.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.