Šafr opouští časopis ABC

11. 2. 2010 08:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Do časopisu pro děti a mládež ABC nastoupí od 1. března nový šéfredaktor Zdeněk Ležák. Jde o druhou změnu na pozici šéfredaktora za posledních sedm měsíců, uvedl server Týden.cz. Do konce měsíce bude ve vedení časopisu Pavel Šafr, který na šéfredaktorském křesle vystřídal v srpnu minulého roku Miroslavu Volfovou. Šafr je zároveň šéfredaktorem týdeníku Reflex.
„Jde o dlouho plánovanou akci. Já nejsem kompetentní ve vedení dětského časopisu, mou specializací jsou relaunche periodik (volně přeloženo „znovunastartování“). Jsem rád, že se časopisu ujme Zdeněk Ležák. Však jsem ho kvůli tomu oslovil já,“ komentoval svůj odchod Šafr.
„Chci vrátit časopis dětem. Mám pocit, že se v něm plýtvá místem,“ naznačil Ležák možné změny v konceptu časopisu. O podrobnostech zatím nechce mluvit. Potvrdil však, že by měl čtrnáctideníku zůstat dosavadní počet stran.
Ležák má s prací pro ABC zkušenosti. Psal pro něj články do května roku 2008, kdy odešel na šéfredaktorský post do časopisu 21. století Junior z vydavatelství RF Hobby. Na tomto místě Ležáka od 1. března nejspíš vystřídá dosavadní vedoucí vydání ABC Petra Schoulová, uvedl Týden.cz.
Časopis ABC měl za prosinec loňského roku průměrný prodej 70 tisíc výtisků. Podle Unie vydavatelů četlo ve třetím čtvrtletí roku 2009 každé číslo v průměru 176 tisíc čtenářů, čímž se řadí po časopisu Bravo na druhé místo v žebříčku nejčtenějších titulů pro mládež.
Vydavatelství Ringier je s více než 3,8 milionu čtenářů největším vydavatelem periodického tisku. Firma kromě časopisu ABC vlastní deníky Blesk, Aha! a Sport a časopisy Reflex, Blesk pro ženy, Blesk zdraví, Blesk Křížovky a Blesk Hobby.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.