Rada pro rozhlasové a televizní vysílání změnila pravidla pro vysílání reklamy v komerčních televizních stanicích. Nově přijatá metodika má platit do doby, než Česko převezme do svého práva směrnici EU o audiovizuálních mediálních službách z roku 2007.
Nová metodika zrušila celkový denní vysílací čas reklamy a teleshoppingu a nadále zůstane pouze omezení 20 procent, tedy 12 minut z jedné vysílací hodiny. Navíc provozovatel již může sám určit poměr reklamních a teleshoppingových spotů. Dosud tvořila reklama 15 procent a teleshopping pět procent.
Rada rovněž sjednotila délku pořadů, které lze přerušit televizní reklamou nebo teleshoppingem na minimálně 30 minut a odstranila povinnost 20minutového intervalu mezi přestávkami na reklamu. Také zrušila maximální počet bloků a celkový denní podíl teleshoppingu. Dosud mohly televize odvysílat denně až osm souvislých teleshoppingových pořadů, jejichž celková doba nesměla překročit tři hodiny.
Odlišení televizní reklamy nebo teleshoppingu od redakčního obsahu bude moci být provedeno vedle obrazových nebo zvukových prostředků nově také prostředky prostorovými, tedy například takzvanou dělenou obrazovkou. I tato reklamní technika však musí respektovat obecná pravidla, jako například zásadu oddělení redakčního obsahu od komerčního sdělení, ochranu celistvosti pořadů nebo pravidla pro maximální podíl reklamy za hodinu.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?