Rakouská armáda zvala do svých řad klipem se sexuálními narážkami

1. 2. 2010 09:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rakouská armáda se s vervou pustila do náboru rekrutů. Chtěla je nalákat na nový spot plný sexuálních narážek. Rakouský ministr obrany ale nakonec nechal podle agentury APA reklamu z armádního webu raději stáhnout.
V klipu čtveřice dívek sedí spolu s holohlavým svalovcem na kapotě sportovního auta. Z mlhy se najednou vynoří tank a macho má rázem smůlu. „Tak co, holky, chuť na skvělou jízdu (v doslovném překladu – na stříkací jízdu)?“ ptá se děvčat vojáček na tanku a přeleští přitom hlaveň. Mladé ženy se bez váhání za ujíždějícím pásovým obrněncem rozběhnou. Na plešatcovo volání jedna z nich odpoví: „Zapomeň, chceme jezdit na něčem velkém.“ Hlas profesionálního moderátora pak oznamuje, že rakouská armáda nabízí jedinečné šance mládeži od 18 let.
Armáda původně spot hájila. „Náš klip je tak hloupý, že je až geniální,“ uvedl plukovník Johann Millonig z armádního marketingového oddělení. Ministrovi obrany Norbertu Darabosovi to ale tak nepřipadalo. Reklamu nechal z armádního webu odstranit v reakci na „nynější kritiku sexismu v obsahu“. Spot se nebude vysílat ani v rakouských médiích. Rakouská armáda prý nechce zranit ničí city.
Klip je součástí kampaně „Heer 4 You“. Se stejným klipem prý v minulosti přišla už ukrajinská armáda. Rakušané vsadili na neherce. Podle médií si holohlavého vazouna zahrál vyhazovač z jedné diskotéky v Kremži, čtveřici dívek ztvárnily studentky hotelové školy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.