Rada ČRo neschválila nové organizační schéma

11. 2. 2010 09:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada Českého rozhlasu neschválila nové organizační schéma navržené loni zvoleným generálním ředitelem Richardem Medkem. Části radních vadilo zejména vytvoření nového úseku zpravodajství, které dosud metodicky spadalo pod programového ředitele.
Návrh nové organizační struktury byl součástí projektu, na základě kterého rada loni v září Medka zvolila do funkce. Dnes pro návrh hlasovali čtyři radní, potřeba bylo pět hlasů.
Projekt počítá se zrušením osmi ředitelských postů a vytvořením samostatného úseku zpravodajství s ředitelem, který bude podléhat přímo generálnímu řediteli. Nově má vzniknout oddělení interního auditu pro větší kontrolu vnitřních finančních toků v rozhlase. Organizační změny měly v první fázi jednorázově ušetřit pět milionů korun.
Medka podle jeho mluvčího René Zavorala mrzí, že v radě zvítězily dílčí zájmy před kolektivním rozhodnutím. Verdikt rady ale nevnímá jako vyslovení nedůvěry vůči své osobě. S uskutečněním organizačních změn na nižší úrovni, včetně zrušení ředitelských postů, nadále počítá, protože tato rozhodnutí nepodléhají schválení rady.
Rozpočet rozhlasu letos předpokládá zisk před zdaněním 67,5 milionu korun a výnosy 2,324 miliardy Kč. Hlavním zdrojem příjmů ČRo jsou koncesionářské poplatky, které představují 45 korun za přijímač. Takto rozhlas ročně vybere přes dvě miliardy korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.